A Moly mint marketingeszköz

Nemrég írtam nektek a Moly.hu kihívásairól. Abban a cikkben az olvasásra helyeztem a hangsúlyt, ma pedig azt is megmutatom, hogy milyen remek marketinglehetőségek rejlenek a Molyban. 

A kihívás remek marketingeszköz!

Amellett, hogy mások kihívásaira jelentkezel, létrehozhatod a saját kihívásod is! Ez kötődhet közvetlenül a saját könyvedhez, például lehet ez a témája: 

  • Olvassuk el a … című könyvet!
  • Hozz 5 kedvenc idézetet a … című könyvből!

(A kihívás létrehozásáról az előző cikkben írtam, a Moly alapokat pedig itt találod!)

Így futottam anyátokkal

Emellett keress olyan kihívásokat is, ahol a könyved megfelel a megszabott kritériumoknak. Linkeld be ezekhez, add hozzá könyvként, oszd meg kommentben az adott kihívásnál! Például Galambos Ádám ügyfelem könyve, az Így futottam anyátokkal belinkelhető olyan kihívásokhoz is, ahol:

  • magyar íróktól kérnek olvasást,
  • romantika a téma,
  • sportról szól,
  • kitartásról szóló idézeteket keresnek,
  • cipő van a borítón.

Használd ki a zónák adta lehetőségeket! 

A kihívások mellett rengeteg zónában van posztolási lehetőséged. A zóna tulajdonképpen olyan, mint a Facebookon a csoport: mindegyiknek van egy témája, ha érdekel, belépsz, és ha beléptél, akkor posztolhatsz (azaz karcot írhatsz). Minden zónának megvan a maga tematikája és fontos, hogy csak olyan jellegű posztokat tegyél ki a könyvedről, ami tényleg odavaló.

Ezek a posztok ne legyenek hirdetések! Ne azt írd, hogy “Megjelent a könyvem, vegyétek meg!”, hanem inkább ajánlószerűen fogalmazz, például: “Ha érdekel a futás világa, szeretni fogod ezt a könyvet is, mert…”. 

Kiválasztottam neked néhány zónát, ahová egyértelműen be tudod posztolni a saját könyved: 

  1. Kortárs irodalom zóna: Egyértelmű, hogy kortárs vagy, tehát megmutathatod, hogy megjelent a könyved (írd le, miről szól).
  2. Mit olvassak? zóna: Miután elolvastad a posztokat, kiválasztod, hogy melyikhez illik leginkább a te szakkönyved, regényed, és kommentben ajánlod. Sokan keresnek például kifejezetten komfortzónán kívül, vagy újdonságokat, illetve egy adott könyvhöz hasonló olvasmányt.
  3. Molyblogolók és Molyvlogolók zónába, ha van blogod, vlogod, nyugodtan tegyél be gyakorlatilag bármilyen tartalmat.
  4. Nyereményjátékok és Nyerj könyvet! zóna: itt írj ki nyereményjátékot a könyvedre! (Erről beszéltem a KÖNYV 2019 konferencián is, úgy tudom, a videóanyagot még mindig megvásárolhatod!)
  5. Író-olvasó találkozó zóna: Nyugodt szívvel reklámozd a könyvbemutatód! Hogy még nem szerveztél egyet sem? Akkor itt az ideje, írtam már róla itt és itt

Ezeken kívül persze rengeteg zóna van még, például korosztályok vagy műfajok szerint. Érdemes alaposan szétnézni, és egészséges mennyiségben posztolni ezekbe. Ha pro tag vagy a Molyon, akkor annyi előnnyel indulsz, hogy képeket is fel tudsz tölteni, például a Bookstagrammer zónába. Egyébként csak könyveket tudsz hozzáadni a bejegyzéseidhez, ekkor a könyvborító bélyegképe jelenik meg a poszt alatt.

Légy te is alkotó!

Hozd létre, és használd az alkotói profilod! Profilodhoz kapcsolódnak ekkor a megjelent könyveid, megkérheted a rajongóidat, hogy írjanak rólad alkotói értékelést. A könyveid egy helyen lesznek, könnyen figyelemmel kísérheted az értékeléseket.

Ha alkotói profilt szeretnél kérni, írj a Moly szerkesztőségének, ők hozzák ezt létre neked, majd feltöltheted adatokkal.

Az alkotói profil legfőbb előnye, hogy ha a többi felhasználó látja, hogy író vagy, akkor egy kattintás csupán, hogy eljusson az adatlapodra és a könyveidhez!

Indíts utazókönyvet!

Ha fontosnak tartod, hogy minél több értékelés szülessen a könyvedről, akkor engedj szabadjára egy utazó példányt. Itt megadhatod, hogy mennyi időt tölthet egy személynél a könyv, kikötheted, hogy csak olyan jelentkezhet, akinek nincs negatív értékelése, illetve hogy aki jelentkezik rá, annak csillagosan és szövegesen is értékelnie kell a művet – te határozod meg a feltételeket. 

Új utazókönyvet egyszerűen indíthatsz útra: a Moly kezdőlapján (bejelentkezés után) a kis zöld pluszjelre kattintva az “Új utazókönyv”-et választod ki a legördülő listából, és kitöltöd az adatokat. Az első jelentkezőnek te adod postára a könyvet (vagy megbeszélitek, hol találkoztok), aztán a második jelentkezőnek az első küldi el a könyvet, amikor kiolvasta, és így tovább. Érdemes megszabni, hogy hány jelentkező után térjen vissza a könyv, hogy lásd, milyen állapotban van ennyi olvasás, forgatás, használat után!

Kedvet kaptál az aktív Moly-használathoz? Remélem, igen! Írok még máskor is erről a platformról, például mit érdemes hirdetni és mit nem. Kövesd a blogot!

Hogy egyik cikkemről se maradj le, iratkozz fel a hírlevelemre!

*Köszönöm, ha megosztod a cikket!*
Share

Megjegyzés hozzáfűzése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Share