Krisz Nadasi writes – Az írás a szenvedélyem. És az, hogy Te is legyél író!

Melyek a leghatásosabb Facebook-posztok?

A Facebook nagy pénznyelő, ha hirdetésről van szó. Talán nem kell kétszer mondanom, hogy érdemes inkább azt megnézni, a posztjaink milyenek legyenek, mi kell ahhoz, hogy ezeket az olvasók megnézzék, lájkolják, kommenteljék – hirdetés helyett. A posztolás is könyvmarketing eszköz!
Összeszedtem néhány Facebook könyvmarketing tippet, 2019 őszén milyen jellegű posztok működtek a legjobban írói oldalakon!

1) Személyes poszt szelfivel egy olyan oldalon, ahol az író jellemzően nem oszt meg személyes eseményeket

Az olvasók mindig kíváncsiak az íróra – ha az titkolózik, akkor picit még jobban, mintha sokszor posztolna személyes képeket és információkat. Érdemes tehát kevésbé előtérbe helyezni magadat és csak néha posztolni ilyesmit? Persze! Próbáld ki, hogy nagyobb szünetet hagysz a saját sztorik között, és ezután mekkora elérést mutat egy új személyes poszt!

2) Nagy hír

Az igazi híreket még mindig szeretik az olvasók, ez a legjobb könyvmarketing eszköz a Facebookon! Új könyvem jelenik meg, könyvbemutatót tartottam, megjöttek a nyomdából a példányok – hiszen az olvasók végtére is a könyveidet szeretik a legjobban. Mindenképpen számolj be róla, ha könyvkiadással kapcsolatos nagy híred van! Azt is szeretik tudni az olvasóid, ha haladtál a könyveddel, vagy újat kezdesz!
A nagy hír képpel az igazi, érdemes tehát egy fotót is mellékelni. De ha igazán egyedi a híred, még kép nélkül is tarolni fog!

A Facebook-követőimet például érdekli, hogy készül a HOGYAN ÍRJUNK KÖNYVET? második kiadása!

3) Részlet

Ossz meg a könyvedből akár hosszabb részletet is! Lehet akár a megjelent könyvből, akár az éppen készülőből (ezt előtte érdemes átnézetni valakivel, hogy minél kevesebb hiba legyen benne). Ha érdekes a részlet, akkor akár hosszú is lehet, a rajongók várják, végigolvassák! A könyvmarketing lényege, hogy magadhoz húzd az olvasókat – ha a hosszú részletet végigolvassák, azt a Facebook is számon tartja.

4) Véleményért kiáltó poszt

Egyes írók politikai és közéleti témákat is bevállalnak könyvmarketing címén, kiállnak és elmondják a véleményüket a kormánypárt legújabb ötletéről, egy törvény vagy rendelet megváltoztatásáról vagy egy bírósági ügyről. Ha nem félsz az olvasóid megosztásától és ha pontosan tudod, miről beszélsz, akkor bevállalhatsz ilyen posztokat is, mert jól megfogalmazva ezek vírusként terjednek a Facebookon. De tényleg csak akkor javaslom ezt, ha pontosan tudod, hogy például az ír abortusztörvény miről szól – és mennyiben különbözik a magyartól vagy a brittől!

A hatásos Facebook-poszt éppen az a téma, amiről a barátaiddal is vitatkoznál, velük is sokáig beszélgetnél róla!

5) Sarkos kijelentések

Ha nem vállalod fel a politikát (én például soha nem megyek bele hasonló témákba a Facebookon), de bevállalós vagy, akkor olyan témát keress, ami inkább egy beszélgetés alapját adja meg, de senkinek nem lehet igaza. Van például az a kijelentés, hogy az írást nem lehet megtanulni. Ezt minden író kiteheti a Facebook-oldalára és megkérdezheti az olvasókat, mit gondolnak róla. Ez remek könyvmarketing eszköz, mert sok komment érkezik majd rá, és emiatt még több rajongódnak mutatja meg a Facebook.

Keress egy olyan témát, ami a könyvedhez kötődik! Ha például a regényedben feltűnik egy külföldi szereplő, adott a labda, amit lecsaphatsz. Fogj egy sztereotípiát, ami azzal a nemzettel kapcsolatos, tedd ki a szöveget és várd a kommenteket. Ha mondjuk a magyar nemzetet veszed, akkor sztereotípia, hogy a magyarok irigyek mások sikereire. Kérdezd meg az olvasóidat, ők egyetértenek-e ezzel? Biztos lehetsz benne, hogy kommentháború alakul ki a posztod alatt – ezért aztán tényleg csak akkor vállald be, ha a következmény is rendben van!

Vagy válaszd a helyszínt: mondjuk Budapesten játszódó regényed kapcsán tedd ki a faladra, hogy Budapest élhetetlen város vagy Csakis Budapesten lehet élni. Ezek is egy olyan kijelentések, amivel sokan vitatkozni fognak, mások meg éljenzik majd a szókimondásodat (holott te csak kérdeztél: mi a véleményed erről?).

Ezeknél a kijelentéseknél az fontos, hogy szélsőségesek legyenek, álljanak ki valami ellen vagy kizárólagosan mellette. A mindig, soha, csakis, kizárólag szavakkal operálj, de még a finomabb legtöbb, jobbára, általában szavakat tartalmazó kijelentések is efféle kommentháborút eredményezhetnek.
Nálad melyik poszt muzsikál a legjobban? Ha nem is árulod el senkinek, te magad mindenképp legyél vele tisztában!

Ha még több marketing tippet szeretnél, ajánlom a Könyvmarketing 1.0 című könyvemet vagy gyere el a következő könyvkiadás-könyvmarketing workshopra!

Hogy egy cikkemről se maradj le, iratkozz fel a hírlevelemre!

Megjegyzés hozzáfűzése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .