Írói Facebook stratégia: könyvmarketing 1×1 1


Ha te magad is szeretnéd árulni a könyvedet, elengedhetetlen, hogy legyen egy Facebook írói oldalad és egy olyan webes felületed, ahol a vásárlók megrendelhetik a könyvet.

A könyvmarketing utána így történjen:

 

1) Tedd lehetővé a megrendelést a honlapodon.

Legyen egy gomb, amire kattintva felugrik egy megrendelési űrlap, vagy legyen PayPal gomb, vagy legyen „Átutalással fizetek” gomb, amire kattintva megjelenik egy neked címzett levél! Ne a leendő olvasódnak kelljen megtalálnia az emailcímedet, tedd neki egyszerűvé a rendelést!

2) Facebook-oldal létrehozása.

Adatok kitöltése a névjegyen, néhány poszt megírása, profilkép és borítókép beállítása (erről külön cikket írtam itt!).

3) Írj egy „megjelent a könyvem” posztot!

Ebben szerepeljen a link, ahol az olvasók megrendelhetik a könyvet. Rögzítsd a lap tetején.

4) Belépés minél több Facebook-csoportba.

A megfelelő célközönséget célozd. Ne a könyvhirdető csoportokat keresd, mert ott, hozzád hasonlóan, mindenki eladni akar. A könyved célközönsége mit szeret, mi a hobbija? Foltvarrás? Kolbásztöltés? Gokartozás? Ezeket a csoportokat keresd.

5) A posztokat oszd meg.

A személyes oldalon, hogy a barátaid olvassák, illetve csoportokban, hogy a célközönség minél többet lássa a neved. Mindig legyen akcióra hívás: lájkold az oldalamat, nézd meg az új könyvet, olvasd el a blogposztot stb.

6) Az ismerősök körének növelése is könyvmarketing.

Nyugodtan vegyél fel távoli ismerősöket is és mindenkit hívj meg, hogy lájkolják az oldaladat (az oldal jobb oldalán van erre gomb).

Ismerőseidet listába rendezheted, ha nem szeretnéd, hogy a távoli ismerősök is lássák minden posztodat. A családi, személyes posztjaidat így a „Jó barátok” vagy „Close friends” listának posztold.

7) A honlapodra is írj időnként posztokat.

Oszd őket Facebookon.

8) A Facebookon napi 1 poszt közzététele.

A posztfolyamot időzítsd, fel lehet tölteni akár hónapokkal előre is. Poszt mehet a könyvről (hol kapható, milyen értékelés/kritika jelent meg róla), és szeretik az olvasók a képeket (link nélkül), az idézeteket (lehetőleg képpel), játékokat, szavazásokat, véleménykéréseket (pl. Google forms linket is lehet osztani), videókat (pl. így néz ki a könyv), írhatsz hosszabb posztokat a Jegyzetek fülön is. (Itt írtam róla, hogy mit is posztoljon egy író.)

Fontos frissítés 2018-tól:

Azok a posztjaid fognak sok embert elérni, amik hozzászólásokat generálnak! Posztolj tehát olyasmit, ahol az olvasóidtól választást kérsz, véleményt kérsz, tegyél fel kérdéseket, melyek elgondolkodtatják (netalám provokálják) őket. Olyan témát is felvethetsz, amivel alapvetően nem értesz egyet.

9) A nem használt füleket rejtsd el.

(A Facebook-oldalon baloldalt a listára kattintva.)

10) Posztokat továbbra is oszd.

Meg kell nézni minden csoportban, mennyire gyakori a saját poszt, és eszerint osztani tovább. A posztokra érkező kommenteket figyelni, és ezek szerint, illetve az adott csoport jellege szerint változtatni a könyvmarketing szövegeken, amivel osztod az egyes posztokat.

11) Tovább folytatni az ismerősök bejelölését és meghívását az oldalra.

 

12) Játék hirdetése.

Az nyerhet, aki lájkolja az oldalt / adott fényképeket / kommentben megírja, hogy… (pl. melyik barátjának ajánlja még a könyvet). Ez az egyik legjobb könyvmarketing tipp, főleg, ha a játékot 10-20 csoportban is osztod! A játékban szerepelhet a „köszönöm, ha megosztod” jellegű felhívás, de tilos megosztáshoz kötni a nyereményt, ezt bünteti a törvény. (Facebook marketing tippekről szól még ez a cikkem is.)

13) Érdemes marketinges csoportokba is belépni.

Egyrészt figyelni, milyen tippeket hallasz, másrészt itt is lehet osztani egy-egy posztot, véleményt kérve a többiektől.

14) Hirdetni érdemes ismeretleneknek is!

Arra figyelj, hogy ne terméket ajánlj nekik, hanem ötletet (szórakozni járnak az emberek FB-ra, nem vásárolni). Például a könyvbemutatót vagy egy ingyenes novellát érdemes népszerűsíteni. Ezenkívül az egyes posztokat hirdetheted azoknak, akik már lájkolták az oldalt, mert így biztosan megjelenik a hírfolyamukban.

15) Óvatosan az admin jogkörrel!

Ha admint rendelnél hozzá az oldalhoz, akkor csak moderátor jogkört adj neki, ugyanis az admin kitehet téged a saját oldaladról, csoportodból.

Van olyan könyvmarketing pont, amiről bővebben olvasnál? Kommentben írd meg a számát!

coinsTöbbet olvasnál könyvmarketingről?

Rendeld meg a KÖNYVMARKETING 1.0 című e-könyvemet!

*Köszönöm, ha megosztod a cikket!*
Share

Megjegyzés hozzáfűzése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Egy kis gondolat “Írói Facebook stratégia: könyvmarketing 1×1