Hogyan adj el 1000 könyvet? 2


Te félsz attól, hogy hiába jelenik meg a könyved, nem fog majd fogyni?

Nem vagy egyedül. A könyvmarketing nehéz dolog, az író soha nem tudhatja, végül hányan találnak rá a könyvére és hányan fogják szeretni, ez mindig akkor derül ki, amikor a könyvesbolt megküldi a fogyásjelentést.

Ez egy becsapós mondat volt… ha visszaolvasod, látni fogod benne, hogy arról beszélek:

hányan találnak rá a könyvedre.

Belegondoltál már, hogy nem elég, hogy a könyved rendelkezésre álljon, azaz ott legyen a boltok polcán, a netes terjesztői platformodon, a webáruházadban? Remélem, igen. Remélem, tisztában vagy vele, hogy aktívan kell tenned azért, hogy a lehetséges olvasóid megtaláljanak téged (vagy a könyvedet), bizony egy sikeres író a könyvmarketingben is sikeres.

És ennek kapcsán van egy jó hírem:

Létezik sikerrecept!



Nem én írtam meg, de olvastam, sőt, láttam működés közben, úgyhogy tudom, hogy jó, látom, mitől jó ez a könyvmarketing módszer, és ezért szeretném ajánlani neked is. Van egy srác, Csatlós Csaba, alapvetően informatikus, de érdekli a marketing, és egyik nap a párjával, Gyöngyivel együtt kitalálta, hogy Gyöngyinek le kellene írnia a munkájával kapcsolatos tapasztalatait, Csaba pedig készít belőle egy pdf könyvet, ennek egy megrendelési honlapot, és futtat rá hirdetést.

És bejött nekik. Már az első hónapban több mint 1000 könyvet rendeltek a vásárlók, pedig az árat egyre csak emelték, a 2000 Ft-os áron induló digitális könyvet végül majdnem 5000 Ft-ért árulták. Jól hangzik, ugye?

az 2 millió forint.

Nézzük meg a költségeket is!

E-könyv esetén nyomdára nem költöttél. Költség a borítótervezés meg a szerkesztés, ha ügyesen választasz vállalkozót, akkor terjedelemtől függően legfeljebb 100…300.000 forintból olyan minőségű könyved lesz, amit utána nyomtatásban is ki tudsz adni. A honlappal kapcsolatos költségekre és a hirdetésre szánj rá mondjuk 300.000 forintot – a végén így is majdnem 1,5 millió Ft bruttó bevételed lesz (azért bruttó, mert kell még belőle adózni).

A kép persze nem teljes, mert ha megemeled a könyv árát, vagy ha többet költesz a hirdetésre, vagy ha eleve nyomtatott könyvvel jelensz meg, akkor más lesz a végén eredményed, de fontosnak tartom, hogy ne csak a bevétel oldalt lásd és tervezd, hanem a kiadásokat is!

A kérdés tehát az: szeretnél másfél millió forintot?

Persze.

Hajlandó vagy tenni is érte?

Mert a könyvmarketing rendszer kiépítése igényel némi időt, meg persze alapvető informatikai tudást – de csak annyit, amennyivel egy átlagos számítógéphasználó rendelkezik.

Csaba könyvmarketing szakkönyve aprólékosan, lépésről lépésre vezet rajta végig, hogyan készítsd el a könyvmegrendelési honlapot, hogyan hirdess (milyen szövegekkel, kinek, mennyi pénzért, milyen adatokat kövess, hogy lásd, ha egy hirdetés nem hoz vevőt), és hogyan kezeld a bejövő rendeléseket, hogy ne fulladj bele. Pontosan olyan részletezettséggel és figyelemmel írja le ezeket, mint ahogy én meséltem a könyvkiadásról a Könyvkiadók kíméljenek!-ben!

Ha olvastad tőlem a Könyvmarketing 1.0-t, tudod, milyen ingyenes módszereket ajánlok a könyved eladásához, terjesztéséhez. Ennek azért van a címében az 1.0, mert mindig is terveztem, hogy ha lesz majd tapasztalatom hirdetésekkel kapcsolatban, akkor megírom a Könyvmarketing 2.0 verziót is. De most már nincs rá szükség, Csaba megírta helyettem. Tényleg. Ismersz, nem állnék mögé, ha nem tartanám 100%-osan jónak.

Amit Csaba leír neked, ahhoz kell majd némi befektetés (a honlaphoz és az első hirdetéshez; nevezzünk meg mondjuk 5000 forintot), de ez nagyon hamar meg fog térülni, ahogy jönnek a megrendelések. Sőt, megsúgom, Csabának van egy olyan könyvmarketing ötlete is, amivel a hirdetés és a vevőszerzés egyáltalán nem jár hirdetési költséggel – és nem, nem mondom meg, mi ez, olvasd el a könyvet, benne lesz!

A blog olvasói ezen a linken most a legjobb kedvezménnyel tudják megvásárolni a könyvet, és azt is mondom, hogy mihamarabb vedd meg, mert:

  • TUDOM, hogy Csaba hamarosan árat emel, és
  • ha az első 200 vevő közé bekerülsz, meghívunk egy egésznapos írói és könyvmarketing rendezvényre, ahol én is előadok.

Szerintem a bolondnak is megéri – de az én blogomat csak és kizárólag olyanok olvassák, akik fejlődni akarnak, és ők több ezren vannak, szóval SIESS!


*Köszönöm, ha megosztod a cikket!*
Share

Megjegyzés hozzáfűzése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

2 Gondolat “Hogyan adj el 1000 könyvet?

  • Pohner Anikó

    Csak az a probléma, hogy ez egy fordítóknak íródott szakkönyv. Pofátlanság, hogy ezt még a vevőkre tukmáló leveleikben sem említik.

    • Krisz Bejegyzés szerzője

      Ez egy marketing szakkönyv, amiben azokat a tapasztalatokat írják le, amelyeket a fordítói szakkönyv eladása kapcsán szereztek. Ha véletlen a fordításról szólót vetted meg, írj nekik és visszaadják a pénzed!