Ilyen volt a Könyvkiadás-könyvmarketing workshop!

Én szeretek előadni akkor is, ha nem sikerül igazán jól, de a visszajelzések alapján úgy tűnik, a szombati Könyvkiadás-könyvmarketing workshopunk igazán jól sikerült. Tizenhárom résztvevővel indultunk neki a napnak reggel 9-kor, bemutatkozással kezdtük, én pedig egyik ámulattól a másikba estem, mert úgy éreztem, mindenki itt van: aki még egy sort sem írt, mert alaposan utánajár előbb a könyvkiadási lehetőségeknek és a témáját is kutatja még, meg az is, akinek már több könyve is megjelent, de elégedetlen az eredményeivel. Voltak szakkönyvesek és szépírók, magas irodalmat és krimit írók, volt, akit a könyvkiadás érdekelt jobban, másokat a könyvmarketing.

A bemutatkozások után a könyv áráról és az elérhető bevételekről beszélgettünk, majd következett a nagy kérdés: mit árulsz, a könyvedet vagy magadat? Szó volt róla, milyen képet közvetítsünk magunkról, és persze konkrét könyvmarketing tippek is jöttek, számokkal, de csak azután, hogy kiveséztük, kinek milyen értékesítési csatornát javasolt kialakítania. A tervezett délután 3 óra helyett végül majdnem 5-ig beszélgettünk…

A résztvevők véleményei:

A tréning nagyon is megérte az árát – ezt közgazdászként, a “költség-haszon elv alapján” is mondom: nagyon sok hasznos információt, segítséget kaptam.

Nagyon kellemesen és barátian telt el ez a tegnapi nap. Igen sok dolgot zúdítottatok ránk, most olvasom, tanulmányozom és remélem, majd hasznosítom az ott hallottakat. Az a kettősség még mindig bennem van, hogy egyrészt a biztatás, hogy annyira nem nehéz és nem bonyolult, hogy még én is eljuthatok és a kezembe foghatom a megjelent könyvemet, másrészt azonban rengeteg buktató vár rám.
Szeretném, ha mások is megismernék a gondolataimat.

Rájöttem (igazából éreztem már, de megerősítettetek ebben, és ez fontos) , hogy esetemben nem a könyvírás a végcél (bár cseppet sem mellesleg imádok írni), hanem ez az eszköz. Erre építhetem az egyébként is tervezett online oktatóanyagomat, amire pedig alapozhatom a tanácsadói tevékenységemet is.  Ebben az elhatározásban sokat segítettetek! Krisz, megmutattad az utat azzal, hogy konkrét számokkal bizonyítottad, milyen bizonytalan és vékonyka szelet kenyér  a könyvírás, viszont tálalhatunk hozzá más “fogásokat” is!

Már most dolgozom a marketingtervemen, és persze írom a könyvemet és a “csalikat”. Egy könyvmarketing kampány lehetséges/ajánlott forgatókönyvéről szívesen hallanék, olvasnék  többet. A kész könyvemmel pedig megkereslek, nagyon kíváncsi lennék a véleményedre (a  “dorgálósra” is, persze).

Minden résztvevő kapott útravalót, motivációt, tudásanyagot, energiát, a visszajelzés pedig egyértelműen az volt, hogy gyakrabban kellene hasonló workshopokat tartani, mert rengeteg mindent nem tudtunk ennyi idő alatt elmondani. Ha téged is érdekel egy következő alkalom, jelentkezz bátran!

*Köszönöm, ha megosztod a cikket!*
Share

Megjegyzés hozzáfűzése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Share