Instagram: íróknak érdemes?


Sokszor említettem már, hogy Facebook-profil minden írónak kell, és könyvmarketing szempontból a csoportot is javaslom, és írtam cikket kifejezetten Facebook-marketinggel kapcsolatban is, de az Instagramról mint marketingeszközről még nem esett szó.

Érdemes Instagram-profilt készítenie egy írónak?

Nos, ha okostelefonod van, szeretsz fényképezni (érzéked is van hozzá és utánanéztél, mitől jó egy fotó), valamint vállalod, hogy hetente legalább egy-két képet posztolsz, akkor a válaszom:

igen!

(Fényképeket Chrome-ból és Firefoxból is lehet feltölteni, de az app lényege éppen az, hogy a telefonoddal működteted.)

Az Instagram nagyon jó könyvmarketing eszköz, de ezt egyelőre még kevesen tudják. A posztok alapján nekem írni is szoktak közvetlenül Instán, van, aki itt látta meg egy barátja által posztolt Hogyan írjunk könyvet?-et és így szerezte be, szóval az én tapasztalatom, hogy a felhasználók odafigyelnek a hírfolyamukra. Talán azért, mert sokkal kevesebb a felhasználó, egy embernek kevesebb a követője, illetve kevesebb ismerőst követ.

Hogyan kezdj neki?

Készíts felhasználói fiókot a Facebook-profiloddal, jelöld be azokat, akiket szerinted érdekelni fognak a képeid, és téged is érdekelnek az ő képei (a felhasználók több képet tesznek közzé az Instán, mint Face-en, úgyhogy nem kell attól félned, ugyanazokat a képeket, sztorikat látod majd viszont ugyanattól az embertől Instán, mint Face-en. Ha meg mégis, hát abbahagyhatod az Instás követését.)

A profilodhoz csatolj jó képet és egy rövid, lényegi leírást. A blogodat vagy weboldaladat mindenképp linkeld!

Az Instagramon az a posztok lényege, hogy mindegyikhez kulcsszavakat csatolsz. Ezeket a kulcsszavakat a felhasználók követik, így a posztod olyan emberek hírfolyamában is megjelenik, akik nem ismernek. Ha ők szívecskézik a képedet, kövesd be őket! Ők is visszakövetnek, és ha az új követődnek tetszenek a képeid, előbb-utóbb vásárolni is fog tőled. Ez ilyen egyszerű!

Te is kövesd azokat a kulcsszavakat, amelyek érdekelnek. Íróknak ajánlom például ezeket a kulcsszavakat:

#írok

#regényírás

#amwriting

#hungarianwriter

#writersofinstagram

És mit posztolj?

Például a kéziratodat (számítógépen vagy papíron), könyvedet, szelfiket, az írással kapcsolatos képeket (dolgozószobád, asztalod, új toll, új füzet, kedvenc kávésbögre, kedvenc teafajta, kedvenc reggeli), és persze olvasott könyveket.

Megmutatom, 2017-ben melyek voltak az én legsikeresebb posztjaim. Ezeket a követőim egy ötöde, egy negyede szívecskézte (Facebookon soha nem érek el ekkora arányt!).

A megosztott 3. helyet az új kávésbögrém, illetve a kitöltés alatt álló Írói jegyzetek c. könyvem kapta:

A 2. helyen egy szülinapos képem, a nyomtatott újságban való megjelenésem és az egyik ügyfelem általam szerkesztett könyve (Gwendolyn) áll:

Az első helyet pedig az a hír kapta, hogy elfogyott a könyvem a Libriben, új adagot kellett szállítanom:

Ajánlom tehát az Instát minden írónak, akinek már van kiadott könyve, illetve azoknak is, akik közel állnak ezen álmuk megvalósulásához, mert jó könyvmarketing eszköz!

Még több könyvmarketing tippet ebben a kiadványban olvashatsz!

*Köszönöm, ha megosztod a cikket!*
Share

Megjegyzés hozzáfűzése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.