Krisz Nadasi writes – Az írás a szenvedélyem. És az, hogy Te is legyél író!
Krisz Nadasi writes – Az írás a szenvedélyem. És az, hogy Te is legyél író!

Minden, amit a könyvborítókról tudni érdemes

Mind a blogon, mind pedig Könyv Guru oldalán foglalkoztam már a regény legfontosabb marketingelemével, a borítóval. Egy megnyerő borító már önmagában is eladja a könyvet, a változó trendek és a figyelem felkeltésére való törekvés nagyban meghatározzák, hogy mit vásárolunk meg, és mi marad a könyvesboltok polcain. 

A borító akkor jó, ha azonnal utal a zsánerre, a várható hangulatra, jók a színei, a cím-tartalom-borítókép szentháromsága egyensúlyban van, és megfelelő a szövegek stílusa, elhelyezése is. Azonban ennél jóval többről van szó, amikor az ideális borítót keresed.

Ha éppen borítótervezés előtt állsz, vagy egyszerűen csak szereted a borítókat, válogass ebből a cikkgyűjteményből kedved szerint!

Az amerikai könyvborítódivat 2020-ban

Azért nézünk USA felé, ha könyvkiadásról van szó, mert ha tetszik, ha nem, onnan gyűrűznek be hozzánk a trendek. Van, ami bejön kis hazánkban – például a rajzosan illusztrált borítók és a kalligrafikus címek, más pedig nem – mint az arctalan alakok a könyvborítón, de a magyar kiadók akkor is kipróbálják ezeket a tippeket, hisz a nagy számok törvénye alapján Magyarországon is hatnak.

Az ifjúsági és a fiatal felnőtteknek szóló könyvek borítóit külön vizsgáltam itthon és külföldön:

Tudj meg még többet a jó könyvborító ismérveiről! 

Neked van kedvenc borítód? Írd meg nekünk, hogy mi tetszik benne és linkeld be a moly.hu-s adatlapját, hogy együtt gyönyörködhessünk rajta. 

Hogy egyik cikkemről se maradj le, iratkozz fel a hírlevelemre!

Megjegyzés hozzáfűzése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .