Krisz Nadasi writes – Az írás a szenvedélyem. És az, hogy Te is legyél író!

Könyvmarketing beszéd a Balatonon

Krajcsovics Marcinak köszönhetjük, hogy augusztus utolsó hétvégéjén megvalósult a Könyvmarketing tábor. Marcié ugyanis a balatonlellei Szent István Hotel, és ő ajánlotta fel a helyszínt, kedvezményes szálláslehetőséggel a nyár végére.

Táborunk sikerét részben az adta, hogy ilyen tökéletes helyen tartottuk. A szállónak ugyanis van egy apartmanházas része, kerttel, kültéri medencével, ami páratlanul pihentető hátteret adott a beszélgetéshez. (Már csak azért is, mert remek volt az időjárás ezen a hétvégén, ha még emlékszel.)

Jó páran eljöttünk: Marcin kívül (aki kalandregényt ír) megjelent Lang Tünde (A lámpás nyomában c. misztikus-romantikus könyv írója), Bogár Erika (akinek novelláival különböző antológiákban találkozhattál, illetve fantasy könyve jelent meg), Németh Krisztina (első írása idén karácsonyra jelenik meg), Rátkai Szilver (Hugo Preyer-díjas sci-fi író) és jómagam.

Több témát is alaposan megtárgyaltunk.KMtabor1

Az első felvetés a szép könyv volt:

ugyanis fontos, hogy amikor az olvasók kézbe vesznek egy kötetet, kellemesnek találják a súlyát, méretét, alakját, vastagságát. Több könyvet is körbeadtunk és kiveséztük, kinek milyen szempontjai vannak a fizikailag létező könyvvel kapcsolatban. A borítóról is esett szó, és hosszasan elemeztük a tördelés legfőbb szempontjait. Beszéltünk róla például, hogy szebb a középen elhelyezett fejezetcím, mint a balra igazított, vagy hogy a jelenetek között milyen jelenetválasztó jelzést szeretünk. Megnéztük a könyvekben, hogy a jelenetek, fejezetek első bekezdése pontosan a lap szélén kezdődik-e, és kritizáltuk, hogy a Publiós kiadású könyvek impresszuma a legeslegelső oldalon szerepel, a könyv címe alatt. (Ennek ugyanis mindenképpen páros oldalon van a helye.)

Szóba került a fülszöveg szerepe.

Megbeszéltük, miért fontos, hogy a fülszöveg rövid mondatokkal kezdődjön, ne legyen túl hosszú, illetve egy „vedd meg”-szerű mondattal záródjon. (A fülszövegről korábban itt írtam.)

A következő felvetés a szerzői jogokhoz kapcsolódott.

Beszéltünk róla, hogyan tudjuk védeni ötleteinket és műveinket. Elhangzott jó pár tanács (elküldeni emailben és postán magunknak, illetve megőrizni a másoknak küldött emaileket, a feladóvevényeket). Elmeséltem a résztvevőknek, hogy nemrég ismerkedtem meg egy ügyvéddel, aki szerzői jogot érintő ügyekkel (is) foglalkozik. Tőle hallottam, hogy nemcsak a szó szerinti egyezés számít, amikor két mű hasonlóságáról beszélünk. Amennyiben két történet alaphelyzete, konfliktusa, szereplőinek nagyobb része, illetve a sztori több lépése, fordulata is hasonlít, ez alapot adhat egy feljelentéshez. Sajnos ma Magyarországon nem jellemző, hogyha egy szerző visszaélést tapasztal, akkor ügyvédhez, illetve bírósághoz forduljon, pedig még jelentéktelen esetekben is (például egy újságcikk másolása vagy kisértékű honorárium ki nem fizetése) sikeresek ezek a feljelentések. Az íróknak ki kell állniuk az alkotásaik mellett!

Beszélgettünk a jobb agyféltekés írás módszeréről is.

Elmeséltem a résztvevőknek, amit Vidi Ritától tudok, illetve kiegészítettem mindezt azzal, hogy az agyféltekéket vizsgáló tesztek közül többnek az eredményéről kiderült, hogy mégsem bizonyítják egyértelműen mindazt, amit e módszer ismertetésénél alapvető tényként közölnek. A lényeg tehát, hogy a módszer létezik és nagyon sok embernél működik, de nem biztos, hogy van köze a két agyfélteke összehangolásához. (A konkrét módszert kipróbáltam és nálam működött, itt írtam róla.)KMtabor2

Szóba került a szerkesztés szükségessége és folyamata. Beszéltünk róla, hogy egy kiadó megkeresésekor vajon a legelső kapcsolatfelvételkor érdemes-e mondani, ha a szerző hozzá tud járulni a nyomdai költségekhez. Beszélgettünk kedvenc könyvekről, filmekről, és persze a saját könyveinkről.

Számomra már a szervezéskor egyértelmű volt, hogy csodásan fogom érezni magam, mivel szeretek jó társaságban érdekes témákról beszélgetni. De így, hogy ilyen szuper helyen voltunk, szabad levegőn dumáltunk és szép időt fogtunk ki, garantált volt a siker. Minden résztvevő sokat kapott a tábortól, és elhatároztuk, hogy jövőre is jövünk, illetve gyakrabban találkozunk.

Ha te is szívesen részt vennél egy ilyen táborban, csatlakozz hozzánk a Könyvmarketing csoportban, és csapj le a kínálkozó lehetőségekre!

Ha a Könyvmarketing érdekel, ajánlom az ingyenes könyvnépszerűsítés módjáról szóló kiadványomat: KÖNYVMARKETING 1.0, megrendelheted itt!

Ha még nem iratkoztál fel a hírlevelemre, kattints ide, hogy megkaphasd a legfrissebb híreket, értesülj az új blogcikkekről!