Könyvmarketing csoporttalálkoztunk 1


A hétvégére találkozót hirdettem a Könyvmarketing Facebook-csoport tagjainak. Az előző találkozóval ellentétben most Budapesten, a Hadik kávézóban gyűltünk össze, a galérián kaptunk egy hangulatos, elszeparált helyet.

A több mint négy órán át tartó találkozó a saját tapasztalataink megvitatásával telt, amiből mindenkinek volt elég – a társaságból ugyanis majd mindenkinek volt már megjelent könyve. Van, aki krimit, más mesekönyvet vagy fantasyt írt, de volt, aki szakkönyvön gondolkodott, és egyik tagunk a fotói kiadásával kapcsolatban mesélt érdekes történeteket.

Abban egyetértettünk, hogy a kéziratok megjelenés előtt való szerkesztése, korrektúrázása kiemelt fontosságú.

copyright: Hadik

Van olyan olvasó, akit az is zavar, ha a párbeszédekben időnként kötőjel szerepel gondolatjel helyett (ajánlom a párbeszéd központozásáról szóló cikkemet), így aztán szerintem is érdemes ezzel foglalkozni, megfelelő időt rászánni a többkörös ellenőrzésre.

Egyik tagunk könyve végül hibásan jelent meg, mert bízott az ismerős korrektorban, a kiadóban, és nem nézte meg saját maga a legyártott próbapéldányt, hanem rábízta a kiadójára. Másik tagunk is pórul járt: ő szerencsére ellenőrizte a korrektúrát, és észrevette, hogy a kiadó korrektora hibásan javította (helyesírási hibákat tett bele, a jól írt szavakat elrontotta).

Az Underground kiadóval többen is dolgoztak már; itt fontos újítás, hogy ha a szerző hibát talál a könyvében az Undergroundnál fizetett korrektúra elfogadása után, akkor a kézirat további módosítása már csak plusz díj ellenében lehetséges.

A szerkesztőválasztásról is beszélgettünk. Óvatosan járunk el, amikor megbízunk valakit, megnézzük, milyen referenciája van, és ha esetleg ő maga is ír, akkor mindenképpen megnézzük a könyvét is. Előfordul ugyan, hogy valaki jó szerkesztő, de nem jó író, viszont az sokat mond el az igényességéről, ha a saját munkáját szerkesztetlenül adja ki, vagy tele van helyesírási hibákkal. (Ha még nem tudnád, én is szerkesztőként dolgozom, itt olvashatsz erről többet.)

Beszélgettünk az illusztrációról is,

hogy mennyire fontos, hogy a gyerekeknek tessék a mesénk mellett látott grafika, és ne a felnőtteknek. Egyik szerzőnk olyan visszajelzést kapott a gyerekektől, hogy egyáltalán ne szerepeltessen illusztrációt a könyvben, mert maguk akarják elképzelni a mesehősöket. Érdemes tehát a nyomdába adás előtt visszajelzést kérni, mert sokkal nehezebb olyan könyvet marketingelni, amit nem szeretnek az olvasók!

Sok szó esett a Facebookról,

és arról, hogyan változott az elérésünk, mióta megváltozott az algoritmus és a lájkoknál fontosabb a kommentfolyam. Az a tapasztalat, hogy a sok kommenttel bíró posztok sem érik el azt a látottságot, mint korábban az átlagosan teljesítő posztok. A hirdetett posztokkal kapcsolatban is megfigyelhető, hogy ugyanannyi pénzből harmadával-negyedével kevesebb felhasználót lehetséges elérni. Kimondtuk, hogy ha marad ez az algoritmus, akkor nem látjuk a könyvmarketing jövőjét az írói oldalon. A csoportokban osztás még eredményt hoz, ezt persze használjuk ki!

Többen is javasolták az Instagramot, mint alternatívát, ahol #-tel kulcsszavazva eredményesebben juthatunk el az olvasóinkhoz (én is ajánlom, itt írtam róla).

A körünkben lévő dokumentumfilmes kolléga a video mellett tette le a voksát, szerinte még egy beúszó képekből összetett videó is nagyobb elérést produkál, mint bármilyen kép vagy kérdés, és javasolta a live videók tartását.

Beszéltünk a hírlevéllista-építésről is.

Egyértelmű, hogy minden e-mailcím, ami beérkezik hozzánk, közvetlen kapcsolat az olvasóhoz, még akkor is több, mint egy Facebook-követő, ha félévente egy hírlevelünket olvassa el.

Jó marketingeszköznek gondoljuk a könyveink vakok számára történő felolvasását, felolvastatását.

Azt is jó tudni, hogy a Braille-írással megjelenő könyvekre nem kell a kiadónak semmiféle jogdíjat fizetnie, így azon is érdemes gondolkozni, hogy a könyvet pdf formátumban elküldjük a Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetségének, vagy hangoskönyv-felolvasásra jelentkezzünk!

Mindeközben jót ittunk és ettünk, köszönjük még egyszer a Hadiknak, hogy térítésmentesen használhattuk a kávézót!

*Köszönöm, ha megosztod a cikket!*
Share

Megjegyzés hozzáfűzése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Egy kis gondolat “Könyvmarketing csoporttalálkoztunk

  • Tasev Norbert

    Kedves Krisz! Kedves Tagok!

    Gratulálok sok szeretettel a találkozóhoz! Tudom, hogy az időpont-egyeztetéssel kapcsolatban akadhattak problémák, de számomra a délelőtti órák aktívabban szerepelnek, mint a 12:00! Sajnos a Publió Kiadóval kisebb háborúra került sor, minek után Alcser Norbert Igazgató Úr az önadózás folytán még mindig nem hajlandó megkeresett pénzemet kifizetni, és ez egyelőre május óta egyre csak húzódik! Édesanyámmal megpróbálunk mindent, de sajnos apukám váratlanul meghalt sokszor nem tudunk kihez is fordulni gondunkkal-bajunkkal! A Kísértő Holdfény c. krimimet sikeresen befejeztem; már csak a fekete momus helyesírás volna hátra, és stilisztikai és egyéb mondat-problémák! Jó volna valami krimi kiadót nézni, de a Mogul kiadó szerintem 150.000ft-ot kér, a verseimért a Garbo: 440.000ft-ot kért! Nem tudom! A Google Drive fordítójával próbálom romantikus regényeimet lefordítani; nyers-fordítással, és írtam már angol-amerikai kiadóknak! Persze válasz egyelőre nem érkezett! Jó volna valamerre mozdulni már! Ha lenne egy jó ötleted sokat segítene! További sikereket, jó munkát! Szép napot mindenkinek!