Könyvmarketing csoporttalálkoztunk

A hétvégére találkozót hirdettem a Könyvmarketing Facebook-csoport tagjainak. Az előző találkozóval ellentétben most Budapesten, a Hadik kávézóban gyűltünk össze, a galérián kaptunk egy hangulatos, elszeparált helyet.

A több mint négy órán át tartó találkozó a saját tapasztalataink megvitatásával telt, amiből mindenkinek volt elég – a társaságból ugyanis majd mindenkinek volt már megjelent könyve. Van, aki krimit, más mesekönyvet vagy fantasyt írt, de volt, aki szakkönyvön gondolkodott, és egyik tagunk a fotói kiadásával kapcsolatban mesélt érdekes történeteket.

Abban egyetértettünk, hogy a kéziratok megjelenés előtt való szerkesztése, korrektúrázása kiemelt fontosságú.

copyright: Hadik

Van olyan olvasó, akit az is zavar, ha a párbeszédekben időnként kötőjel szerepel gondolatjel helyett (ajánlom a párbeszéd központozásáról szóló cikkemet), így aztán szerintem is érdemes ezzel foglalkozni, megfelelő időt rászánni a többkörös ellenőrzésre.

Egyik tagunk könyve végül hibásan jelent meg, mert bízott az ismerős korrektorban, a kiadóban, és nem nézte meg saját maga a legyártott próbapéldányt, hanem rábízta a kiadójára. Másik tagunk is pórul járt: ő szerencsére ellenőrizte a korrektúrát, és észrevette, hogy a kiadó korrektora hibásan javította (helyesírási hibákat tett bele, a jól írt szavakat elrontotta).

Az Underground kiadóval többen is dolgoztak már; itt fontos újítás, hogy ha a szerző hibát talál a könyvében az Undergroundnál fizetett korrektúra elfogadása után, akkor a kézirat további módosítása már csak plusz díj ellenében lehetséges.

A szerkesztőválasztásról is beszélgettünk. Óvatosan járunk el, amikor megbízunk valakit, megnézzük, milyen referenciája van, és ha esetleg ő maga is ír, akkor mindenképpen megnézzük a könyvét is. Előfordul ugyan, hogy valaki jó szerkesztő, de nem jó író, viszont az sokat mond el az igényességéről, ha a saját munkáját szerkesztetlenül adja ki, vagy tele van helyesírási hibákkal. (Ha még nem tudnád, én is szerkesztőként dolgozom, itt olvashatsz erről többet.)

Beszélgettünk az illusztrációról is,

hogy mennyire fontos, hogy a gyerekeknek tessék a mesénk mellett látott grafika, és ne a felnőtteknek. Egyik szerzőnk olyan visszajelzést kapott a gyerekektől, hogy egyáltalán ne szerepeltessen illusztrációt a könyvben, mert maguk akarják elképzelni a mesehősöket. Érdemes tehát a nyomdába adás előtt visszajelzést kérni, mert sokkal nehezebb olyan könyvet marketingelni, amit nem szeretnek az olvasók!

Sok szó esett a Facebookról,

és arról, hogyan változott az elérésünk, mióta megváltozott az algoritmus és a lájkoknál fontosabb a kommentfolyam. Az a tapasztalat, hogy a sok kommenttel bíró posztok sem érik el azt a látottságot, mint korábban az átlagosan teljesítő posztok. A hirdetett posztokkal kapcsolatban is megfigyelhető, hogy ugyanannyi pénzből harmadával-negyedével kevesebb felhasználót lehetséges elérni. Kimondtuk, hogy ha marad ez az algoritmus, akkor nem látjuk a könyvmarketing jövőjét az írói oldalon. A csoportokban osztás még eredményt hoz, ezt persze használjuk ki!

Többen is javasolták az Instagramot, mint alternatívát, ahol #-tel kulcsszavazva eredményesebben juthatunk el az olvasóinkhoz (én is ajánlom, itt írtam róla).

A körünkben lévő dokumentumfilmes kolléga a video mellett tette le a voksát, szerinte még egy beúszó képekből összetett videó is nagyobb elérést produkál, mint bármilyen kép vagy kérdés, és javasolta a live videók tartását.

Beszéltünk a hírlevéllista-építésről is.

Egyértelmű, hogy minden e-mailcím, ami beérkezik hozzánk, közvetlen kapcsolat az olvasóhoz, még akkor is több, mint egy Facebook-követő, ha félévente egy hírlevelünket olvassa el.

Jó marketingeszköznek gondoljuk a könyveink vakok számára történő felolvasását, felolvastatását.

Azt is jó tudni, hogy a Braille-írással megjelenő könyvekre nem kell a kiadónak semmiféle jogdíjat fizetnie, így azon is érdemes gondolkozni, hogy a könyvet pdf formátumban elküldjük a Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetségének, vagy hangoskönyv-felolvasásra jelentkezzünk!

Mindeközben jót ittunk és ettünk, köszönjük még egyszer a Hadiknak, hogy térítésmentesen használhattuk a kávézót!

*Köszönöm, ha megosztod a cikket!*
Share

Megjegyzés hozzáfűzése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Egy kis gondolat “Könyvmarketing csoporttalálkoztunk”

Share