Hogyan marketingeld a könyvedet karácsony előtt?


Azt nyilván tudod, hogy a leggyakoribb karácsonyi ajándék a könyv. A karácsony ezért nagyon fontos a könyvkereskedők és kiadók, illetve az írók számára: ekkor van a legnagyobb bevételük. Finomkodhatunk, de így van: a könyvek közel 90%-át november végétől december 24-éig veszik a vásárlók.

Neked is van könyved?

Használd ki a karácsonyt!

Hogyan?

1) Találj ki egy karácsonyi promóciót!

Kezdd azzal a marketingkampányodat, hogy kitalálsz egy visszautasíthatatlan ajánlatot. Hogy mit?

  • Add az e-könyvedet féláron!
  • Add a nyomtatott könyvet és az e-könyvet csak a nyomtatott könyv áráért!
  • Adj több könyvet különlegesen alacsony áron, ha csomagban veszi meg a látogató!
  • Adj a könyved mellé ajándékot: karácsonyi könyvjelzőt, egy falat csokoládét (mondjuk egy Szamos marcipánszívet, egy Stühmer bonbont; bármi jó, ami kicsi, de exkluzív)!
  • Add ingyen a díszcsomagolást: úgyis el kell küldened valamiben a könyvet, hát miért ne lenne a kinézete egyedi? (Én idén csudaszépen csomagolom a karácsonyi rendeléseket, nézd meg itt!)
  • Adj 50%-os kupont egy másik író könyvéhez – azaz szövetkezz egy író barátoddal, és cseréljetek egymással kuponkódot. Ő is felajánlja a vásárlóinak, hogy kupont kapnak a te könyvedhez, és te is felajánlod a te olvasóidnak az ő könyvének kuponját. Összeillő könyveket válassz, például mind a kettő romantikus legyen, vagy mind a kettő krimi!
  • Vagy tedd ingyenessé a szállítást!

2) Készíts karácsonyi termékeket!

A könyvedhez készíts olyan termékeket, amelyek kivételesen nem (csak) olvashatóak. Ismered például ezt a szolgáltatást? Hát mennyire buli, ha a könyved borítója köszön vissza a bögréről, ha az egyik különösen jól sikerült mondatodat nyomod tornazsákra? Ne habozz, nyiss galériát még ma, hogy az olvasóid megvehessék a termékeket karácsonyra!

Néhányat rendelj te magad is, és ajándékként is osztogasd el például az új feliratkozók, a december 6-áig rendelők közt!

3) Karácsonyi borítód van?

Akármikor is játszódik a történeted, karácsonyosíthatod!

Az e-könyvet a legegyszerűbb: fogd a borítód képét és tégy rá egy piros kört zöld szöveggel: „Karácsonyi vásár!” Ha télen játszódik a történeted, tervezz neki új borítót, amin a piros-zöld színpár dominál, és tegyél rá karácsonyi motívumokat! Less a legjobbaktól, nézd meg például az Amazon karácsonyi történeteinek borítóját!

Nyomtatott a könyved? Erre is tehetsz valódi matricát, a hobbiboltok már tele vannak karácsonyi mintás matricákkal, de a nagyobb üzletláncokban is rengeteget találsz, biztosan megleled a könyv stílusához illőt is.

4) Nem karácsonyi a történeted?

Írj hozzá egy karácsonyi novellát a főszereplőid karácsonyáról! Az e-könyvbe illeszd bele, a nyomtatott könyvhöz e-mailben küldd el egy szép karácsonyi háttérrel, pdf-ben!

Ha a könyvedet a karácsonyi bónusztörténettel reklámozod, olyan vásárló is megveszi, aki most egy nyári történetet nem szívesen tenne a kosarába.

5) Mindezt ne feledd el kommunikálni!

Ugyanis ha a vevők nem tudnak róla, akkor az olyan, mintha nem is lenne. És hogy hol tedd közzé az ajánlatodat?

  • Küldd el a hírlevél-feliratkozóknak!
  • Tedd közzé Facebookon!
  • Írj róla blogbejegyzést!
  • Oszd meg Facebookos csoportokban (olyanokban, ahol olvasók vannak, könyvekről szólnak, akár könyv adás-vételi csoportokban).
  • Instagramon használd a #karácsony és #christmas stb. tageket (Facebookon sem árt)!

Ha neked is van ötleted, kommentben várjuk! Még több tippet pedig a Könyvmarketing 1.0-ban olvashatsz.

Stresszmentes karácsonyi marketinget kívánok!

*Köszönöm, ha megosztod a cikket!*
Share

Megjegyzés hozzáfűzése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.