Krisz Nadasi writes – Az írás a szenvedélyem. És az, hogy Te is legyél író!
Krisz Nadasi writes – Az írás a szenvedélyem. És az, hogy Te is legyél író!

Működő könyvmarketing tippek egy mai szerzőtől

Fogadd szeretettel D. Somogyi Eszter tippjeit, hogyan adott el elsőkönyves íróként négy hónap alatt négyszáz példányt a regényéből. A cikk alatt megtalálod az elérhetőségeit, személyre szabottan is kérhetsz tőle segítséget!

2021. május 31-én érkezett a nyomdából első regényem, A kegyelem érintése. A könyvet nemcsak megírtam, hanem ezzel párhuzamosan rengeteg energiát fektettem abba, hogy megjelenés után tudjam értékesíteni is. Hiszen a szöveg megírása nem elég a sikerhez, el is kell tudni adni, a két folyamat egymás nélkül mit sem ér.

A nulladik lépes az írás mellett az volt, hogy mindent megadtam a könyvemnek, amit egy kiadónál is megkapott volna. Szerkesztőt, borítótervezőt, tördelőt, lektort. Rossz könyvet nem lehet eladni! Rácsodálkozom emberekre, akik boldogan mesélik, hogy találtak nyomdát, aki kiadja a könyvüket, pedig maguknak szerkesztették, és milyen sok pénzt megspóroltak így. Viszont nem árt tisztában lenni vele, hogy a nyomda nem KIADJA a könyvet. A nyomda egy szolgáltató, és bármit kinyomtat, ha fizetnek érte. A nyomdának nem feladata a könyv minőségellenőrzése!

Nekem az alábbi tényezők segítettek a könyvem eladásában.

20210521 D. Somogyi Eszter, Őrimagyarósd, Szendi Péter, Vas Népe

1. Blogolj, mielőtt könyvet adsz ki!

Még sehol sem volt a könyvem, amikor az Eszti-téka nevű blogom már élt és virult. Számomra a blog volt az ugródeszka az írói pályafutásom megkezdéséhez, de ez akkor még egyáltalán nem volt tudatos. Szerettem írni, és rövid idő alatt népes olvasótáborom lett. Ez volt az énmárka-építésem első lépése.

Miért írjunk blogot?

  • Mert így már a könyvünk megjelenése előtt lesznek olvasóink, akik szeretik a stílusunkat, a gondolatainkat és elköteleződnek irányunkba. Kialakul az érzelmi kötődés, és egy idő után együtt sírnak, együtt nevetnek velünk.
  • A blogírás jó írásgyakorlat is.
  • A blog lehetőséget ad arra, hogy teszteljük az embereket, mit olvasnak, miről olvasnak szívesen.

Még a blogolás elején voltam, amikor kaptam egy igazán jó tanácsot: „Ne arról írj, amiről akarsz, hanem arról, amiről az emberek olvasni akarnak.” Bevallom, sokáig nem értettem, de most már igen.

2. Építs közösséget!

A blog jó alap a rajongóid megtalálásához, és innen már csak egy lépés, hogy Facebookon, Instagramon elkezdd a közösségépítést.

Miért van erre szükség? Mert lesz egy saját fórumod, ahol folyamatosan tudod kommunikálni a követőid felé, hogy regényt írsz. Így mire a könyved megérkezik a nyomdából, már egy jelentős közösség várja a megjelenését.

Az oldaladat, fiókodat eleinte kevesen követik majd. Ebben az időszakban kérd meg a családtagjaidat, barátaidat, hogy ha bármit kiteszel a könyveddel kapcsolatban, azt lájkolják, szóljanak hozzá, vagy ha mást nem is, de legalább egy emojit küldjenek, és OSSZÁK meg. Miért? Mert minél több reakció van egy poszt alatt, annál több embernek mutatja meg a Facebook. Így a megosztások is sokkal több emberhez eljutnak.

Így ért el organikusan egy novellám több mint 150.000 kattintást a blogomon: az ismerőseim elkezdték lájkolni és tovább osztani. Ebből a tapasztalatból kiindulva a könyvemmel kapcsolatban már én kértem mindenkit a szűkebb ismeretségi körömben, hogy tegyék ezt meg ezekkel a posztokkal. Megtérült!

3. Indíts hírlevelet!

A Facebookon hiába van többszáz vagy többezer követőd, nem látja mindenki minden posztodat. A hírlevél viszont lehetőséget ad arra, hogy aki nem szeretne lemaradni egyetlen blogposztodról sem, vagy a könyveddel kapcsolatos hírekről, az ezen keresztül értesülni fog róluk. És egyszerűen tudod majd tájékoztatni a potenciális vevőidet.

Valamint sose felejtsd el, hogy a Facebookon felépített közösség nem a tiéd. Bármikor dönthet úgy a Facebook, hogy egyik napról a másikra megszünteti az oldalak funkcióját, vagy téged tilt le, mert nem tetszik neki, amit posztolsz. A hírlevél-feliratkozóidat azonban soha senki nem fogja elvenni tőled. Így, ha a Facebookon valami baj is történik, a hírlevélen keresztül azonnal tudod értesíteni az embereket a hogyan továbbról.

Külön kampányt is indíts a hírlevél-feliratkozóknak, például adj kedvezményt vagy ajándékot csak azoknak, akik fel vannak iratkozva a hírleveledre. Ossz meg kulisszatitkokat kizárólag a hírlevélben. Légy kreatív!

4. Indíts előrendelési kampányt már a könyved írása közben!

Amikor a könyvem már a finisben volt, és elkészült a weboldalam, elkezdtem kommunikálni a közösségi médiás felületeimen, hogy előrendelhető. Amikor az előrendelők száma elkezdte megközelíteni a 100 főt, akkor hirdettem egy nyereményjátékot az Eszti-téka Facebook-oldalamon, hogy ha elérjük a 100 fő előrendelőt, akkor sorsolok, és valakinek visszafizetem a könyv árát. Végül 120 lett az előrendelések száma.

5. Facebook-hirdetés?

Na ez volt az, ami nekem nem működött. Hiába kaptam segítséget hozzáértő szakembertől, aki abból él, hogy vállalkozóknak Facebook-kampányokat indít, azt a következtetést kellett levonnunk, hogy könyv esetében nem működnek az általános hirdetési szabályok. Így ezt a vonalat egyelőre elengedtem.

6. Kerüljön a könyved könyvesboltokba!

Nádasi Krisznek hála, mivel ő volt a szerkesztőm, egyenes út vezetett a Libri és Líra könyvesboltjaiba, valamint a Bookline-hoz. Ez nemcsak azt jelenti, hogy az érdeklődők ott is megvásárolhatják a könyvet!

Nem számítottam arra a járulékos előnyre, hogy mivel ezekben a könyvesboltokban ott vagyok, ez presztízst ad a könyvemnek más, kisebb könyvesboltok számára. Amikor egy keresztény könyvesboltba besétáltam az utcáról a könyvemet a kezemben szorongatva, hogy megkérdezzem, árulnák-e ők is a könyvemet, az elutasító hozzáálláson az változtatott, amikor mondtam, hogy már a Libriben is elérhető. Ez a könyvesbolt azóta már harmadik alkalommal kért a könyvemből, mert a korábbiak elfogytak náluk. Így elkezdtem végigjárni a keresztény könyvesboltokat, vagy valamilyen formában felvettem velük a kapcsolatot, és jelenleg Zalaegerszegtől Nyíregyházáig ott van a könyvem a polcokon.

7. A közösségi média nem minden!

A közösségi felületeim a továbbiakban is nagy segítséget jelentettek abban, hogy folyamatosan tudtam tájékoztatni a követőimet arról, melyek azok a könyvesboltok, ahol kereshetik a könyvemet, valamint hol van író-olvasó találkozó, ahol személyesen is lehet vásárolni tőlem, s dedikálok is. 

Mivel keresztény alapú a regényem, így lelkészeket is megkértem – akik megrendelték a könyvemet -, hogy mutassák be a gyülekezetükben, vagy hadd küldjek egy példányt az iratterjesztésbe. Így végül hat gyülekezettel állapodtam meg, hogy folyamatosan biztosítsanak lehetőséget a könyvem megvásárlására.

8. Jelenj meg a médiában!

Szintén a közösségi médián folytatott nyüzsgésemnek volt köszönhető, hogy felfigyelt rám egy újságíró, aki a megyei napilapban írja a Karrier rovatot. Ő írta az első újságcikket, ami megjelent rólam. Ezen felbuzdulva megkerestük a keresztény magazinokat, így az Evangélikus Életben és a Family magazinban is jelent meg könyvajánló a könyvemről, készült velem interjú a Mária rádióban, és pár könyves bloggert is megkerestem, hogy írjanak recenziót, ajánlást a könyvemről.

9. Nemcsak Magyarországon olvasnak magyar nyelvű irodalmat!

A blogom indulása óta nagyon sok erdélyi magyar követi az oldalamat, az analitikák szerint a látogatóim közel huszonöt százaléka. Így kerestem Erdélyben olyan magyar keresztény könyvterjesztőt, aki értékesítené ott a könyvem. A romániai partnerem is beszállt az előrendelési kampányba, így a megjelenés után harmincöt könyv indult meg dedikálva Erdélybe!

10. Beszéljenek róla az emberek!

Krisz még a könyvírás folyamata alatt mesélt nekem arról, hogy egy könyvnek az hozza el az igazi sikert, ha elkezdenek beszélni róla az emberek. Ma már ezt én is tapasztalom. Számtalan levelet kapok olvasóktól, és most már a legtöbb azzal kezdődik, hogy egy barátja ajánlotta a könyvet, vagy egy ismerősétől kapta meg ajándékba, mert tetszett neki. Egyre többen vannak azok is, akik visszajöttek, miután elolvasták a könyvem, és vettek belőle a rokonoknak is. Ennek köszönhetően már nem csak én egymagam marketingelem a könyvemet, hanem az olvasóim is viszik a jó hírét. Azt hiszem, A kegyelem érintése elérte azt, amit egy könyv elérhetett!

Ha olvasnál még tőlem, könyvet rendelnél vagy kérdésed van, keress bátran!

Könyvem weboldala: www.dseszter.hu

Blogom: www.esztiteka.blog.hu

Facebook-oldalam: https://www.facebook.com/Esztiteka

Szükséged van segítségre? Nem tudod, hogyan kezdd el az énmárkaépítést? Kérj időpontot ingyenes konzultációra a syeszter@gmail.com e-mailen, és nézz szét az oldalamon: https://www.facebook.com/webirodamanager

Iratkozz fel a hírlevelemre, hogy ne maradj le egy cikkemről se!

Megjegyzés hozzáfűzése

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .