Krisz Nadasi writes – Az írás a szenvedélyem. És az, hogy Te is legyél író!

Érdemes ott lenni a Molyon? – Moly könyvmarketing alapok

A „Kiadom a könyvemet – KÖNYV 2019” konferencián az előadásom második szekciója arról szólt, hogyan használd íróként a Molyt könyvmarketing céljából.
Elöljáróban hadd mondjam el, hogy amikor előrukkoltam a kérdéssel: ki tudja, mi az a Moly?, a jelenlévők több mint fele feltette a kezét, úgy 600 ember. Ezek után megkérdeztem, ki az, aki használja is – maradt fenn mondjuk 300 kéz. A harmadik kérdésem így szólt: és ki az, aki üzleti célra is használja?, és ekkor a magasba lendült… pontosan egy kéz.

Ezzel megerősítést kaptam, hogy érdemes a Molyról könyvmarketing szempontból beszélni, és meséltem is – szerintem megírom ezeket blogposztban is, szépen sorjában, de hadd kezdjek az alapokkal. Szeretném leírni a Molyt nem ismerő íróknak, hogyan is kezdjenek hozzá a Molyhoz, hogy aztán erre is alapozhassanak könyvmarketing akciókat.

Mik az írók Molyos könyvmarketingjének nulladik lépései?

1) Regisztrálj!

Ha még nem vagy Moly-tag, jelentkezz fel. Amit ezzel kapcsolatban tudni érdemes:

  • A választott neved legyen megfelelő: legyen az írói neved, vagy ha ez foglalt, akkor is utaljon rád, például ne válassz olyasmit, hogy olvasómedve. Inkább legyen névszerű, mintsem a könyved témájára alapozz (mert lehet, hogy nem fogsz örökké romantikus regényt vagy pókeres szakkönyvet írni). Ha például szakkönyvet írtál, akkor a vállalkozásod neve is lehet ez a regisztrációs név. Ha nincs jó ötleted, inkább várj picit a regisztrációval!
  • Töltsd ki rendesen az adatlapot. Add meg a születésnapodat, hogy amikor majd íróként is felkerülsz a Moly adatbázisába, bekerülhess az Írói kalendáriumba (azaz a kezdőoldal azon részébe, ahol az aznap született írók profilképét megjelenítik – ez neked plusz reklám!). Add meg a blogod nevét, és jelöld be, hogy tegye közzé automatikusan a blogposztjaidat! Kösd össze a fiókot a Facebook-fiókoddal, mert így sok funkciót használhatsz (például egyes karcokat, mondjuk az új nyereményjátékodat azonnal fellőheted a Facebookra).
Moly könyvmarketing: A legelső lépés a regisztráció!

2) Keresd meg a könyvedet!

Ha már jelent meg könyved, nézd meg, fenn van-e a Molyon. (Rögtön az oldal tetején van a keresőablak.) Ha fenn van, ellenőrizd az adatlapot – ha valamely adat hibás vagy részleges, akkor tudod javítani, például ha helyesírási hiba csúszott a fülszövegbe, vagy rossz a kiadás éve. (Ha nem sikerül, írj üzenetet a Molynak és linkeld be a könyvet, kedvesen és pontosan írd le a problémádat. A felső sáv „Infó” menüjére kattintva a listában jelöld ki: üzenet a Molynak.)

3) Ha nincs fenn a könyved, vidd fel!

Hozz létre egy új adatlapot: a felső sáv „új” menüjébe kattintva kapsz egy listát, a közepe táján találod az „Új könyv” opciót.

Először csak a címet és a szerzőt kell megadnod, majd a következő ablakban a többi adatot. A hivatalos adatokat használd, figyelj rá, hogy stimmeljen a fülszöveg, az ISBN, az oldalak száma. Készülj fel előre, milyen címkéket veszel fel a könyvhöz! Keress rá a konkurrens könyvekre, ezek milyen címkékkel futnak, és használd ezeket (is)!

Egy szerkesztő ellenőrizni fogja az adatlapot, és 1-3 munkanapon belül visszajelez, hogy jóváhagyta-e a könyvet, vagy talált egy kiadást, amit ellenőrizned kellene, erre gondoltál-e.

Ha nem duplikáltad a könyvet és minden adatot kitöltöttél, felvittél legalább 5 címkét, akkor jóvá fogják hagyni az adatlapot, és máris haladhatsz tovább a könyvmarketing akcióiddal!

4) Szerezz barátokat!

Keresd meg a kedvenc könyveidet a Molyon, és „figyeld” azokat, akiknek szintén tetszett ez a könyv.

Moly könyvmarketing: kövesd a célközönségedet “figyeléssel”

Keresd meg a konkurens könyveidet, és állítsd be a figyelést azokra, akik ezt olvasták, várólistára tették stb. Mindegy, milyen akciójuk volt pontosan ezzel a könyvvel kapcsolatban – ha érdekelte őket annyira, hogy  bejelöljék, akkor potenciális olvasóid!

Ez a „figyelés” funkció azért érdekes, mert azok nagy része, akiket bejelölsz, visszajelöl, tehát minden akciód potenciálisan megjelenik a hírfolyamában (a Molyon ezt a „friss” menü mellett látod, egy kis sárga mappával jelölve). A figyeltjeidről az adatlapodon tudod beállítani, mire vagy kíváncsi. Azt szeretnéd látni a hírfolyamodban, mit olvasnak? Vagy a könyvértékeléseiket? A blogposztjaikat? Mérlegeld, számodra mi érdekes!

5) Kérj írói profilt!

Ha még nem jelezted a Molynak, hogy író vagy, ők maguktól nem tudják. Szólni pedig úgy tudsz nekik, hogy a felső sáv „Infó” menüjére kattintva a listában megkeresed az „üzenet a Molynak” funkciót, és kéred, hogy az X.Y. alkotói profilt kössék össze a fiókoddal. Egy szerkesztő fog neked válaszolni, megkéri, töltsd ki, illetve módosítsd az adatokat, és amint ezt megteszed, kb. 3 munkanapon belül aktív lesz az alkotói profilod, lehet rólad alkotóértékelést írni, követni és kedvencelni téged, a felhasználók látni fogják, hogy író vagy, mert a neved megjelenik egy kicsi kék ikon, benne „i” betűvel. (Ha kiadód van, akkor pedig kiadói profilt tudsz hasonlóképp kötni a fiókodhoz!)

6) Olvasgass!

Megtetted az alaplépéseket a Moly használatához. Még mielőtt hirdetést vásárolnál vagy nyereményjátékot hirdetnél, pihenj kicsit, ismerkedj a felülettel, használd a súgót.

Az előadásom egyik hallgatója például úgy döntött, minden nap fél órán át tanulmányozza a Molyt, olvasgatja az információkat, és majd akkor használja könyvmarketing célra, ha már úgy érzi, érti. Ez egy nagyon jó hozzáállás, javaslom másoknak is!

Jó Molyolást!
Ha kérdésed van, hozzászólásban várom, ha pedig több könyvmarketing tippre vagy kíváncsi, ajánlom ezt az e-könyvemet!

Ha még nem iratkoztál fel a hírlevelemre, kattints ide, hogy megkaphasd a legfrissebb híreket, értesülj az új blogcikkekről!

Megjegyzés hozzáfűzése

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

2 hozzászólás “Érdemes ott lenni a Molyon? – Moly könyvmarketing alapok”