A mai cikk egy tippekre zanzásított összefoglaló, egyfajta akciólista mindazoknak, akiknek van valamilyen vállalkozásuk, és ehhez kapcsolódóan szeretnének könyvet írni, kiadni – vagy akik még nem is gondoltak rá, hogy a könyvírás, könyvkiadás milyen hatékony eszköz vállalkozásuk reklámozására.
ÍRJ KÖNYVET ARRÓL, AMIHEZ ÉRTESZ! – A szakmai könyv írásáról és kiadásáról szóló kiadványom már rendelhető! Kattints ide!
Lássuk tehát a szakkönyvírással kapcsolatban elhangzott legjobb ötleteket:
- Gondolkozz azon, ki a célközönséged. Kinek szeretnél írni? Ha körvonalazódik benned, melyik az a csoport, akinek az igényeivel tisztában vagy, a következő kérdés, amit fel kell tenned, hogy nekik mi az igényük, milyen problémákkal kerülnek szembe, mi az az üzenet, amit ha hallanak, azonnal megvennék a könyvedet? Mi segíti őket a céljaik elérésében?
- A fókusz legyen nagyon pontos, szűk.
- Rendszerezd a tudásod.
- Nyugodtan felhasználhatod a blogposztjaidat, de fűzd fel őket logikusan és kösd össze a cikkeket.
- Az őszinteség a legfontosabb!
- Arról írj, ami igazán fontos neked, ami szívből jön, ami fűt, ami ébren tart éjszaka, ami neked az életben számít. Adj ki magadból mindent, ne tartsd vissza, amit tudsz, ne vizezd föl a tudásod és írj általánosságokat.
- Ne arról írj, amiről mások, és ne úgy, ahogy mások, már csak azért sem, mert fogalmad sincs róla, nekik működik-e.
- A fejezetcímek legyenek olyan hívogatóak, mintha blogot írnál.
- Arról írj, te hogyan küzdötted le a problémád.
- Szakmai könyvírás? Csakis érthetően, tisztán.
- Sok olyan vállalkozó volt, aki már akkor elkezdett beszélni arról, hogy szeretne valamit csinálni, amikor még fogalma sem volt, mibe akar kezdeni. Az utadról akarnak hallani az emberek, nem arról, hogy bölcs vagy.
- Minden fejezetet úgy kezdj, mintha valóban valakinek írnád, például: „Kedves Ági!” Képzeld magad elé az olvasódat nagyon pontosan, például az, hogy 2-3 gyereke van, az nem elég. Két vagy három? Nem mindegy!
- Mit szeretnél, hogyan érezze magát az olvasód, ha elolvassa a könyvet? Hova akarod eljuttani őt? Hova akarnak ők eljutni? Tervezd meg, milyen úton akarod eljuttatni az olvasódat a megoldáshoz. Mi az olvasód célja?
- Az első fejezet szóljon arról, hogy belebeszéled olvasóidat a problémába: megcsaltak? Nem érdemled meg! Folytasd nagyon erős akcióra hívással: tenned kell ellene valamit!
- Gondolkodj el azon, milyen hatással lesz a könyved az olvasóra. Legyél okító, változtasd meg mások életét! Az olvasód érezze azt, hogy ez a könyv neki szól, csakis és kizárólag neki írtad.
- Tudj rengeteget abban a témában, amiről írsz: minden leírt szóra 10 olvasott szó jusson.
- Olyan témáról írj könyvet, amiről akármennyit tudsz beszélni.
- Ismerd az olvasóid frusztrációját, a kihívásokat, amivel szembesülnek.
- Az a jó könyv/vállalkozás, ami az alábbi hármat egyesíti: 1. szenvedélyt érzel a téma iránt; 2. a legjobb vagy benne minden közül, amit csinálsz; 3. pénzt hoz a konyhára.
- Akármit is oktatsz, rajzold le. Készíts valami vizuális modellt hozzá.
- Ne írj túl sok könyvet, koncentrálj az adott könyvvel kapcsolatos tréningre, konzultációra!
- Nyomtatott könyvként is készítsd el. Jó ajándék, és persze el is lehet adni.
- Csinálj belőle hangoskönyvet.
+1: A szakkönyv célja, hogy ügyfeleid megismerjenek, mielőtt felbérelnek, vásárolnak tőled!
Ezt a cikket ki is nyomtathatod, és kiteheted a falra. A sorozat többi része:
21+1 hasznos tipp könyvíráshoz mindenkinek, aki ír vagy szeretne író lenni
28+1 hasznos tipp, hogy legyen olvasóközönséged (könyvmarketing)
ÍRJ KÖNYVET ARRÓL, AMIHEZ ÉRTESZ! – A szakmai könyv írásáról és kiadásáról szóló kiadványom már rendelhető! Kattints ide!
Ha szakkönyvet írsz, ezt a könyvemet is ajánlom.
Böngészd őket haszonnal!
Ha még nem iratkoztál fel a hírlevelemre, kattints ide, hogy megkaphasd a legfrissebb híreket, értesülj az új blogcikkekről!