Krisz Nadasi writes – Az írás a szenvedélyem. És az, hogy Te is legyél író!

Könyvmarketing: mit írj a hírleveledbe?

Neked is van weboldalad, ahová feliratkozhatnak az olvasóid a híreidre? És te is küzdesz azzal, mit írj a hírleveledbe? Hadd segítsek!

1) A hírlevél feladója

Amikor hírlevelet küldesz, feladónak a saját nevedet add meg – én például Nádasi Kriszként küldöm a hírleveleket, holott nem feltétlenül én küldöm ki, hanem egy automatizmus – vagy az asszisztensem. Ennek ellenére nem írom feladóként, hogy „KNW” vagy ilyesmi. Te se a kiadód vagy céged nevét használd! Mert az emberek jobb szeretnek személyektől levelet kapni, mint cégektől.

2) Mi legyen a feliratkozást megerősítő levél tárgya?

Nyilván azt szeretnéd, ha az olvasóid megnyitnák a hírleveledet, ugye? És biztosan azt is hallottad már, hogy nem mindegy, milyen tárggyal megy ki ez a levél.

Nos, kezdjük a legelső hírlevéllel, amit kiküldesz – ugyanis nagyon fontos, hogy egyértelműen írd meg, hogy ez a feliratkozó levél, hogy ha a feliratkozód megkapja, tudja, miről van szó, illetve két évvel később rákeres erre a levélre, megtalálja. Például:

  • Kérlek, erősítsd meg a feliratkozást!
  • Íme az ajándékaid a feliratkozásért!

Izgalmas hírlevélcímek

Nagyon sok cikket fogsz találni ebben a témában, hogy milyen tárggyal fogják megnyitni az olvasók az e-mailedet. Hadd mutassak én is néhány ötletet, ami olvasók esetében nagyobb kinyitást generál!

10 tipp, amitől az olvasók megveszik a könyvedet

A jó öreg szám: ha számot teszel a szövegbe, nyert ügyed van. 5 olvasó, akinek az én könyvem a kedvenc olvasmánya. Az 5 legjobb idézet a könyvemből. 3 szereplő az új könyvemből.

Ilyen jó érzés, amikor sikeres a hírlevelem! – A könyvmarketing alapja ugyanis a feliratkozók listája

Ne vedd meg a könyvem!

A tiltás a következő biztos tipp. Ne olvasd el ezt a hírlevelet! Ne olvasd el a könyvem! Ne kérd az ingyenes novellát!

Hogyan lehet belerokkanni az egészségbe?

Azaz az ellentét hatalma: fogj meg egy érdekes mozzanatot a regényedből, novelládból, amiről a következő hírleveled szól, és fogalmazd ezt meg egy ehhez hasonló ellentéttel!

Ha ezt Géza tudná!

Azaz írjunk sejtető tárgysort! Egy teljesen irrelevánsnak tűnő félmondat kifejezetten figyelemfelhívó. Használj ilyen e-mail tárgyat, ha a szereplődről (Géza) mesélsz valamit a hírlevélben. Ha az egyik helyszínről írsz a hírleveledben, lehet olyan ez a sejtető cím, mint például „Mindenki ide akar menni nyaralásra!”. A lényeg, hogy azt mutasd, innen valami információ bizony hiányzik.

Árat emelek!

Ha fogytán van a nyomtatott könyv, érdemes egyre kevésbé akciózni, és egyre inkább közelíteni az árát a borítón szereplő összeghez. Ha ezt kommunikálod is, az olvasóid a sürgetés miatt megnézik, mi is ez az ár és hamarabb vásárolnak, mintha nem mondanád meg nekik, hogy árat emelsz.

Árat emelek! – Ez a legjobb hírlevél-tárgy, könyvmarketingben is

3) Mi legyen a levélben?

A legelső levélben mindenképpen köszönd meg a feliratkozást és az is jó ötlet, ha megemlíted, hogy az adatokat nem adod ki harmadik félnek. A feliratkozásnál ígért ajándékot (vagy a hozzáféréshez szükséges linket) tényleg küldd el. (Ellenőrizd kétszer-háromszor, hogy a csatolmány, a link tényleg működik-e! Iratkozz fel a honlapodra minden e-mailcímeddel, és ha baj van, javítsd!)

Letöltötték a feliratkozóid az ajándékot? A levélküldő szoftver megmutatja, hogy a címzett megnyitotta-e a levelet, kattintotta-e a linket. Felépítheted úgy is a hírlevélküldő folyamatodat, hogy amíg az adott e-mailcímről nem kérték az ajándékot, nem küldesz oda hírlevelet.

Ebben az első levélben mondd el a feliratkozóidnak, mi fog most történni. Fognak tőled kapni hírleveleket? Ha igen, mennyit, mikor? Én például egy rövid hírlevélsorozatot küldök a feliratkozóimnak, miután megerősítik az e-mailcímüket: felhívom a figyelmüket a szolgáltatásaimra, termékeimre, a Facebook-oldalamra és csoportjaimra, Instagram-oldalamra, a Molyon a könyveimre, valamint azt is leírom nekik, mikor jelennek meg az új blogposztok és milyen logika szerint, illetve hogyan érdemes keresniük, olvasniuk a posztokat.

Használd a storytellinget a hírleveleidben is!

Már a legelső köszönőlevélben írhatsz róla, miért vettél először tollat a kezedbe, hogyan indítottad a weblapot stb. A történetek ereje sokkal nagyobb, mint gondolod, a hírlevelekben használd ki!

Miről írj a többedik hírleveledben, ha egy évben csak egy könyvet írsz?

Hadd adjak neked néhány témát, remélem, legalább egy évig kitart!

  • hol tartasz az írásban;
  • milyen helyen írsz, kipróbáltál egy új helyet (másik szobát, kávézót stb.);
  • a szereplőidről szóló érdekességek;
  • a helyszínekről szóló érdekességek;
  • honnan jön az ihleted;
  • egy novella, amit mostanában írtál;
  • egy érdekesség rólad, amit eddig nem meséltél még;
  • egy olyan pont az életedben, amikor majdnem feladtad az írást;
  • írással kapcsolatos kudarcok, melyeken felülkerekedtél;
  • klassz könyvek, amiket olvastál.

4) Köszönj el az olvasódtól!

A hírlevél végén mondd, hogy viszlát legközelebb (egy hónap múlva, két hét múlva stb.), és írd le a nevedet!

Jó ötlet utalni rá, miért érdemes elolvasni a következő hírlevelet. Például mert abban is lesz egy érdekes sztori, vagy küldesz egy ingyenes novellát, vagy elmeséled, milyen új sztorin dolgozol (ez abban az esetben különösen érdekes, ha könyvsorozatod van).

Könyvmarketing: a hírlevél végén köszönj el olvasidtól, ez teszi majd a te leveledet igazán személyessé!

5) Ne feledd el a marketinget!

A hírlevélben, ha nem is a végén-alján, de kérd meg az olvasót, hogy tegyen valamit:

  • iratkozzon fel rád egy másik csatornán (Facebook, YouTube, Twitter, Instagram stb.);
  • jöjjön el a könyvbemutatódra;
  • rendelje elő a következő könyvedet vagy vásárolja meg a korábbiakat;
  • hívd fel a figyelmét korábbi blogposztjaidra;
  • kérd a véleményüket valamiről, például könyvcímről, borítóról, új függöny színéről, amit a dolgozószobádba akasztasz.

6) Jelentkezz rendszeresen!

Küldj a feliratkozóidnak hírlevelet legalább havonta egyszer, és kövesd nyomon, kinyitják-e, kattintják-e a benne lévő linkeket! Elemezd a kinyitási arányt: valószínűleg a tárgymezőbe írtakon múlott, melyik levelet nyitották meg többen, tehát jegyezd fel magadnak a különösen sok megnyitást generáló tárgyat.

Ha kérdésed van, kommentben várom!

Ha többet szeretnél tanulni marketingvonalon, ajánlom:

Ha még nem iratkoztál fel a hírlevelemre, kattints ide, hogy megkaphasd a legfrissebb híreket, értesülj az új blogcikkekről!

Megjegyzés hozzáfűzése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .