Krisz Nadasi writes – Az írás a szenvedélyem. És az, hogy Te is legyél író!

28+1 hasznos tipp, hogy legyen olvasóközönséged (könyvmarketing)

A mai cikk egy tippekre zanzásított könyvmarketing összefoglaló, egyfajta akciólista mindazoknak, akik szeretnének valamit elérni a könyvükkel. Akik nemcsak azért írnak, hogy papíron lássák a gondolataikat, hanem várják, hogy idegenek is olvassák ezeket. Akiket érdekel a könyvmarketing. Az alapja kivételesen nem saját kútfőből származik, hanem egy írói online kurzus legfőbb bölcsességeinek válogatása.

Lássuk tehát a könyvmarketinggel kapcsolatban elhangzott legjobb ötleteket:

  1. Gondolkodj hosszútávon, ne azonnal akard elérni a sikert. Fektess be önmagadba, hiszen ha te nem teszed, másoknak mi oka lenne rá? Tanulj, nézelődj, írj jó könyvet, kötelezd le az olvasókat hosszú távra már az első könyveddel.
  2. Mielőtt egy sort is írnál, gondolkozz azon, ki a célközönséged. Ez tulajdonképpen a könyvmarketing legelső kérdése, ez az alap. Kinek szeretnél írni? Ki fogja olvasni a műved? Csak akkor ülj le írni, ha ezt már pontosan tudod. Ez fogja befolyásolni a történeted hátterét, a szereplők jellemét, beszédstílusát. Ha szakkönyvet írsz, akkor a téma miatt a legeslegfontosabb, hogy ismerd, kinek is írsz, és az olvasóidnak mi a problémája.
  3. Mit mondana az olvasód a hátad mögött? Azért volt pocsék, mert…? Hozd elő ezt a könyvedben és válaszold meg!
  4. Kérdezd meg a blogolvasóidat, Facebook-rajongóidat, miről szeretnének hallani a könyvedben.
  5. Adj értéket, legyél eredeti.
  6. Az őszinteség a legfontosabb!
  7. Írj érthetően, fogalmazz tisztán.
  8. Ha az embereknek tetszik a könyved, el fogják olvasni a többit is.
  9. Mondd el, amikor könyvet írsz, mielőtt ráborítod az ismerőseidre, hogy „írtam egy könyvet”.
  10. Írj több könyvet: több könyv, több bevétel, főleg a nyugdíjas éveinkre. De ne írj túl sokat: szánj időt a könyvmarketingre is!
  11. Ha magánkiadásban utazol, vedd magad komolyan, ne csak félszívvel csináld, mert el fogsz bukni.
  12. Saját weboldalról is kell eladni, hiszen ezek a te ügyfeleid, a te olvasóid. Az eladási oldalon mutasd, hogy a könyv a Libriben, Bookline-on stb. is ott van.
  13. Legyen blogod, Facebook-oldalad, ahol a rajongóid megtalálnak. Ez az egyik legfontosabb könyvmarketing eszköz.
  14. Más weboldalakra is írj cikket, vendégblogot.
  15. A blogon gyűjtsd az olvasóid email-címét, de csakis érdekes tartalmat küldj, „vedd meg a könyvem” üzenetet ne.
  16. A feliratkozáskor adj ajándékot. Legjobb ajándék az ingyenes könyv, novella, mert csak az fog feliratkozni, akit ez érdekel.
  17. Az nem könyvmarketing, hogy kiteszed a könyvet a terjesztői oldalra és vársz.
  18. Magát a könyvszöveget is használd marketing célokra, például írd bele a weboldalad címét.
  19. Semmiképp ne kezdj Facebook-hirdetésbe, amíg nem tudod, hogy kell, mert óriási pénznyelő.
  20. Kérd meg a családot, barátokat, hogy olvassák el a könyved és írjanak róla értékelést.
  21. Azt a könyvet, ami jó, könnyebb eladni.
  22. A könyved címét, borítóját teszteld az olvasóközönségednél.
  23. Hagyd, hogy megismerjenek, közel érezhessék magukat hozzád.
  24. Lehetséges közönséget szerezni akkor is, ha még csak gondolkodsz a könyvíráson, és lehet könyvet írni akkor is, ha még nincsenek rajongóid. Talán jobb ötlet először megírni egy könyvet, népszerűsíteni, és erre alapozva kialakítani a rajongótábort.
  25. Amikor megjelenik a könyved, kampányolj. Ne csak egyszer írd ki a Facebookon, hogy megjelent, hanem mondjuk egy hónapig minden nap írj evvel kapcsolatban valamit.
  26. Toborozz segítőket, akik értékelést írnak, osztják a linket, ötleteket adnak.
  27. Írj jó marketingszöveget. (Marketingszövegnek nevezünk minden olyan betűt, aminek a feladata, hogy eladja a termékünket, szolgáltatásunkat.) Egy ilyen szöveg célja, hogy cselekvésre sarkallja az olvasót, mégpedig most azonnal!
  28. Fontos leírni, a te könyved mitől más.

+1: Az írás által nem leszel gazdag, csak elfoglalt.

Ezt a cikket ki is nyomtathatod, és kiteheted a falra. A sorozat többi része:
21+1 hasznos tipp könyvírásról mindenkinek, aki ír vagy szeretne író lenni (egy hete került ki a blogra)
23+1 hasznos tipp, ha vállalkozásod támogatására szeretnél szakkönyvet írni (jövő pénteken keresd a blogon!)
Böngészd őket haszonnal!
És ha komolyan érdekel a könyvmarketing, ajánlom a témában írt e-könyvemet!

Ha még nem iratkoztál fel a hírlevelemre, kattints ide, hogy megkaphasd a legfrissebb híreket, értesülj az új blogcikkekről!

Megjegyzés hozzáfűzése

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .