Krisz Nadasi writes – Az írás a szenvedélyem. És az, hogy Te is legyél író!

Elakadtál? Folytasd így a regényt!

Írtam korábban már arról, mit tehetsz, ha elakadtál a regényírásban. Ha nem magánéleti probléma miatt nem jön az ihlet, és rendben van a vázlatod, jellemrajzod is, inkább csak egy érdekes fordulatra vársz, vágysz, akkor jó ötlet a véletlen cselekmény generátor. Az interneten angol nyelven sok ilyen generátort találsz, erre alternatívaként ajánlom ezt a posztot.
Először leírom, hogyan használj bármilyen cselekménygenerátort, utána pedig konkrétan azt, hogyan használd az én cselekménygenerátoromat!

1. Így építs be véletlen ötletet a regényedbe!

Akármilyen generátort használsz, a cselekményötlet egy vázlatos mondat lesz, amely valakiről állít valamit. Gyakran a körülményekből is kapsz ízelítőt. Mivel konkrétumot kapsz, ez nagy valószínűséggel nem lesz egy az egyben alkalmazható a regényedre, például: A lovász az istállóban holttestet talál.

Ilyenkor a gyakorlatlan regényíró még egyszer rányom a gombra és másik ötletet kér. Ezt ne tedd! Azért, mert a következő ötlet is pontosan ennyire messze lesz a cselekményedtől. Fogd ezt a mondatot, amit kapsz, és idomítsd a regényedhez. 

Kezdd a lovásszal: a te regényedben nincs istálló meg földesúr, semmi ilyesmi. De biztos van olyan ember, aki valamiben alatta áll egy másiknak: ha nem is rangban, mint a főnök és beosztottja, akkor jellemben. Foglalkozz tovább ezzel a személlyel! 

A következő pont legyen az istálló: a lovász itt dolgozik, illetve itt tölt sok időt. Az a személy, akire a te saját regényedben asszociáltál, hol tölti a hétköznapjait? Mivel foglalkozik mondjuk keddenként délelőtt tízkor? Nos, máris megvan a helyszíned, ahol a fordulat történik.

És akkor jöjjön maga a fordulat: holttestet talál. Mit gondolsz, ez előfordulhat a regényedben? Ne vesd el azonnal: lehet ez az éjszakai takarító is, aki szívrohamot kapott, és érdekes lehet kideríteni, miért is történt ez vele, talán megijedt, mert az irodában járt valaki, akinek semmi keresnivalója nem volt ott… 

De persze az is lehet, hogy egy hulla nem illik a regényedhez: de találhat ez a szereplő valami csúnya dolgot, egy olyan tárgyat, ami szokatlan eseményeket sejtet, esetleg valami titkot, rejtélyt. Esetleg nem is tárgy ez, hanem egy kihallgatott beszélgetés… No és persze visszakanyarodhatsz a valósabb ötletekhez, mondjuk egy elpusztult madár is heverhet az asztalon.
A véletlen cselekmény generátoroknak az a lényege, hogy megmozgassák a fantáziádat, nem pedig az, hogy egy az egyben felhasználd őket! 
Vonatkoztass el tehát a konkrét szavaktól, és kérj egy mondatot!

2. KNW véletlen cselekmény generátor

Kérj innen egy véletlen fordulatot, mégpedig úgy, hogy fogsz a kezedbe két dobókockát és dobsz velük. Két számot kapsz majd, 1-től 6-ig. A bal oldalra eső kockát vedd előre, és alkoss így egy kétjegyű számot. Ehhez a számhoz nézd ki a listából a megfelelő sort, és ezt a mondatot szedd ízekre, vonatkoztasd a regényedre.

Ha nincs kéznél dobókocka, használd ezt a szimulátort!

Fordulatgenerálásra fel!

11. A profi szerencsejátékost kirabolják a menzán.

12. Megjelenik egy élőhalott zombi az utcán, többen üldözik.

13. A kalandor beül a yachtba és elindul a vízen.

14. Egy jelentéktelen kis senki a pokolra kerül és kiskirály lesz.

15. Egy szingli lány találkozik egy részeg pilótával.

16. A kard, amiről a főhős azt hitte, mágikus erővel bír, teljesen hétköznapi.

21. Az orvosról kiderül, hogy morfiumfüggő, miközben terroristák támadják meg a kórházat.

22. A jósnő, aki valóban látja a jövőt, börtönbe kerül, mert megjövendöli egy hajó érkeztét.

23. A család kempingezni megy és felgyújtja az erdőt.

24. A lakótelep építkezésén megjelenik egy anyamedve.

25. Isten megjelenik egy taxisofőrnek.

26. A sivatagi vándor találkozik egy hot dog árussal.

31. Egy robotot megmérgeznek.

32. A hadvezérnek kell megvigasztalnia a síró kislányt, és megvarrnia a babáját.

33. A katona egy év szabadságot vesz ki, hogy körbeutazza a Földet.

34. A király egy számítógéppel elegyedik beszélgetésbe.

35. Két rivális fociedzőt zárnak egy pincébe, ahonnan titkos alagút nyílik.

36. A rendőrnő leesik a tetőről.

41. Visszakerülünk 1920-ba, ahol három ember a tojás áráról vitatkozik.

42. Aki felveszi a telefont, már rég meghalt.

43. A mágus az amerikai elnöktől kap megbízási szerződést.

44. Az antialkoholista kalóz szellemként kísérti az inast.

45. A válófélben lévő anyuka egy elhagyatott szigeten tér magához.

46. A zenész vásárol egy beszélő macskát.

51. Válasz érkezik arra a levélre, amit a marketinges fel sem adott.

52. A bankot megtámadják, amikor a nyugdíjas rendőr épp kivette volna az összes megtakarított pénzét.

53. A királynő megnyomja a piros gombot.

54. Az öngyilkos terrorista meglát egy kisgyereket piros lufival és meggondolja magát.

55. Egy vegán nő horgásztúrán találja magát.

56. A polgármesternek kell elkészítenie a balett-táncosok koreográfiáját – a városban ő ért hozzá a legjobban.

61. A szerelmes lányt megszólítja egy delfin.

62. Dolly klónozása sikerült ugyan, de a klón gyilkos hajlamokkal van megáldva.

63. Anyut és aput elrabolják az utazó cirkusz délutáni előadásán.

64. A szomszéd néni bevallja, hogy 302 éves.

65. A túrázó titkos barlangba esik, ahol óriási táblák tiltják a belépést – de ő már belül van.

66. A vérfarkas fizetési felszólítást kap a jelzálog törlesztésére.

Ha van kedved, írd meg, melyik számot dobtad ki, és hogyan alakítottad át a fordulatot a könyvedben!

Hogy egy cikkemről se maradj le, iratkozz fel a hírlevelemre!

Megjegyzés hozzáfűzése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .