Nagyon érdekes felkérést kaptam a minap! Egy cég keresett meg, aki a csendes helyeket szeretné feltérképezni Budapesten. E célból szeretnének indítani egy projektet, amit egy történet köré szerveznének. A feladat tehát:
Mi legyen a történet?
Péntek estére összegyűjtöttek tíz főt, akinek van köze a projekthez, az én feladatom pedig az volt, hogy segítsek nekik megalkotni egy olyan sztorit, aminek köze van a csendes helyek kereséséhez.
Ugyanis a történeteket nem csak arra használhatjuk, hogy novellaként vagy regényként szórakoztassuk vele az olvasóközönséget.
Ha valaki ügyesen mesél történeteket, és ezt használja otthon, a családban, a párkapcsolatában, és a munkahelyén a kollégáival, az ügyfeleivel, az jobban boldogul.
Gondolj csak bele, mennyivel érdekesebb, ha a párod úgy jön haza, hogy egy percben elmesél egy kerek (és érdekes!) történetet, ami történt vele aznap, mintha a szokásos „és jött a főnököm és azt mondta…” típusú felsorolós beszámolót ad a napjáról.
Gondolj abba is bele, mennyivel izgalmasabb a munkahelyeden úgy elkezdeni egy új projektet, hogy a projektvezető úgy indít: „emlékeztek, amikor volt egy korábbi munkánk, ahol X volt a probléma, és úgy oldottuk meg, hogy Y, és mekkora sikerünk lett?”.
A történetekre ugyanis figyelünk.
Ha van egy főszereplő, és egy probléma megoldódik, abba sokkal szívesebben gondolunk bele, mintha feladatok sorát vagy hírek sorát kellene végighallgatunk. Az emberi agy nagyobb örömet lel egy olyan logikai sorban, aminek van eleje és közepe és vége!
A Makerspace által szervezett DIY Science Labnek egy olyan történetet alkottunk a storytelling workshop alkalmával, amelynek négy szereplője van; mind a négyen egy csendes helyen laknak, és amikor megismerkednek, rájönnek, hogy mindannyian úgy kerültek ide, hogy zajos helyen laktak, és különböző okból kerestek egy csendesebbet, ugyanazzal a módszerrel.
Ha a te cégedet is érdekli a storytelling workshop, azaz hogyan lehet történetek felhasználásával hatékonyabban dolgozni, ügyfeleket és kollégákat meggyőzni, keress meg!
A storytelling az élet minden területén hasznos!
A storytelling workshopot azoknak a cégeknek ajánlom, ahol a tréningen résztvevő munkatársak:
- ügyfelekkel dolgoznak együtt, vagy
- közvetlenül eladnak szolgáltatásokat, termékeket, projekteket, vagy
- ajánlatokat írnak, vagy
- projektet vezetnek, vagy
- csapatot vezetnek, vagy
- akár egyszerre több feladatot is végeznek a fentiek közül.
A storytelling workshop minimum 5, legfeljebb 15 fővel hatékony. Irányulhat egy célra vagy lehet általános, és a céltól függően 3…8 óra időtartamú.
Keress és megbeszéljük a részleteket!
Ha még nem iratkoztál fel a hírlevelemre, kattints ide, hogy megkaphasd a legfrissebb híreket, értesülj az új blogcikkekről!