Magánkiadásban jelenik meg a könyved? És hol árulod? A legtöbben saját maguk árulják, terjesztik a könyvüket, személyesen, esetleg a weboldalukon keresztül. A könyvkiadással foglalkozó tanácsadók többsége azt fogja mondani neked, ne add boltba a könyved, hisz a terjesztői jutalék túl magas, megeszi a profitodat. Ám ehelyett azt javasolják, hirdess Facebookon (esetleg Google-ben stb.), amiről megmondom neked őszintén, amit soha senki más nem fog: ugyanúgy elviszi a könyv árának jó részét, sőt, örülhetsz, ha a könyvár kb. 60%-ánál megáll a hirdetési költséged. Amit mérlegelned kell tehát, az az, hogy szeretnéd-e, ha a boltokban is elérhető lenne a könyved, és mennyit szeretnél hirdetésekkel vacakolni. Emiatt én azt javaslom, inkább menjen az a könyv a boltokba, nagyobb olvasóközönséget elérsz.
Mit jelent, hogy könyvesbolt?
A legtöbb magyar olvasó a kvázi monopolhelyzetben lévő Libri-hálózatra gondol, amikor a könyvesbolt szót hallja, de érdemes a kisebbekre gondolni. (A Bookline lényegében a Libri; és a Líra-Libri közti összefonódások miatt sem lehet egyértelműen kijelenteni, hogy ez utóbbi egy Libritől független cég.)
Hallottál már a Book24-ről?
És vásároltál már ott? És a könyvedet terjesztik?
Hadd meséljek a cégről, ugyanis Magyarországon ez a legnagyobb online könyvesbolt, azaz olyan internetes platform, mely könyveket árul, fizikai bolthelyiség nélkül.
A Book24 Zrt. 2014-ben kezdte meg működését, és néhány év alatt a piac meghatározó online könyváruházává nőtte ki magát. Több mint 1000 kiadó és 22 ezer szerző összesen kb. 45 ezer könyvét kínálja saját raktárából 1-2 napos szállítási határidővel. 2020-ban egy harmadával nőtt a forgalmuk az előző évhez képest, 110 ezer megrendelésben csomagonként átlagosan 5 könyvet szállítottak házhoz.
Szeretnéd, ha a te könyved is ezek között lenne?
A Book24-gyel leszerződhetsz akár adószámos magánszemélyként is a könyved terjesztésére, lesz náluk megrendelésed, hisz a webáruház havi 180 ezer látogatója, 210 ezer törzsvásárlója között ott vannak a te olvasóid is!
Persze gondold át, ki pontosan a célközönséged, mert a Book24 tudja, ki vásárol náluk: 18-39 év közötti, nagyvárosi, fizetőképes nők. Az elmúlt évben ráadásul jelentősen megnőtt az érdeklődés a kiskereskedők részéről is a Book24 Zrt. kínálata iránt, gyakorlatilag azok a könyvek, amelyeket pl. az Extreme Digital, a pepita.hu, a Vatera, az eMag, az Álomgyár könyvesbolthálózat, az ÖMV benzinkúthálózat platformjain, illetve boltjaiban látsz, a Book24-ből jönnek. Fontos tény, hogy a Book24 jelen van Szlovákiában és Romániában is. Márpedig milyen jó, ha határon túli olvasóidnak ajánlhatod, hogy nemzetközi postaköltség nélkül hozzájuthatnak a könyvedhez, nem igaz?
A Book24 nem kiadó
Ez fontos különbség! Ne a kéziratoddal keresd őket, hanem a vonalkóddal és árral ellátott nyomtatott könyvedet szállítsd be nekik. Ha van 20-50 könyved, akkor már érdemes felkeresned őket, itt az elérhetőségük!
Sok sikert a terjesztéshez, és ne feledd, mindig jelentkezhetsz a következő Könyvkiadás-könyvmarketing workshopomra, ha több információt szeretnél a könyvkiadás menetéről és titkairól!
-
Akciós termék– Könyvkiadás-könyvmarketing workshopOriginal price was: 19050 Ft.18000 FtCurrent price is: 18000 Ft.
Ha még nem iratkoztál fel a hírlevelemre, kattints ide, hogy megkaphasd a legfrissebb híreket, értesülj az új blogcikkekről!