Krisz Nadasi writes – Az írás a szenvedélyem. És az, hogy Te is legyél író!

Megveszed a könyvem? – 18 könyvmarketing tipp Facebookra

Nemrég a Facebookon játszottunk

Az érdeklődők belinkelték azt a posztjukat, amellyel mostanában a legsikeresebbek voltak. (Legtöbb elérés, lájk, megosztás, vásárlás).coins

Ezek tehát valódi könyvmarketing tippek mai íróktól, akik aktívan használják a Facebookot.

Az alábbi 18 pontban foglaltam össze a tanulságokat:

  1. Hívd fel a követők figyelmét arra, hogy a mai bejegyzés fontos. Ezt megteheted azzal is, hogy beleírsz egy erre utaló szót, pl. Figyelem! Fontos! Olvasd el!; vagy megkülönböztető jeleket szúrsz be, például egy sornyi csillagot.
  2. Használd ki a negatív pszichológia erejét: még mindig működik, könyvmarketingben is! „Ne vedd meg a könyvem, ha…”
  3. Mutasd meg, hogy amit írsz, kelendő: „A könyvem máris #7 a Librinél!”
  4. Építs a követőid pozitív hozzáállására! Kérd a véleményüket, főleg akkor, ha tudod, hogy jellemzően pozitívan nyilatkoznak! „Ugye, milyen jóképű ez a borító? Neked is tetszik?”
  5. MINDIG legyen vásárlási link a könyvet népszerűsítő posztodban!
  6. Kérd meg a követőket, hogy osszák a posztot. Ha nem kéred meg őket, akkor is lehet, hogy osztják, de így nagyobb lesz a hajlandóság.
  7. Soha ne mondd, hogy VEDD MEG A KÖNYVEM, mindig burkoltan üzenj, pl. „Már előrendelhető/megvásárolható”. Ez a könyvmarketingben kiemelt fontosságú!
  8. Posztolj magadról képet! Az olvasók kíváncsiak rád!
  9. Mesélj magadról, éppen mivel foglalkozol, min mész keresztül! Ha ez különbözik a szokásos posztjaidtól, még nagyobb lesz az érdeklődés!
  10. Legyen releváns a mondanivalód. Ha a célközönséged számára érdekes, amit írsz, elolvassák!
  11. Tarts a regényedhez szereplőválogatást! Kérdezd meg a követőidet, melyik színészt képzelik el az egyes szereplők megszemélyesítésére!
  12. Még mindig jó könyvmarketing eszköz a nyereményjáték (lájkold az oldalam, a posztot, ezt vagy azt a fotót). (Figyelem, megosztásra kérni nem szabad az embereket, mint a nyereményjátékban való részvétel feltétele! Valamint a nyeremény elképzelhető, hogy adóköteles!)
  13. Ossz meg idézeteket: a könyvedből, mások könyveiből.
  14. A regényrészleteket is kedvelik az olvasók. Válassz izgalmas, figyelemfelkeltő részletet, fotóval, borítófotóval! A könyvrészlet legyen közepes hosszúságú: se túl rövid, se túl hosszú.
  15. Mindig legyen kép, mégpedig valami olyasmi, ami felkelti a követőid figyelmét. Felnőtt nőknek egy horoszkóp-jellemzést egy szépen kidolgozott férfi felsőtesttel bemutatni például sok kattintást hoz.
  16. Posztolj videót! Sokan nem állították be, hogy ne kezdje el a Facebook játszani a videókat, így ezek automatikusan elindulnak. Ha pedig már elindult a videó, akkor nézik…
  17. A videónak legyen figyelemfelkeltő az előnézeti képe, hogy az is rákattintson, akinél nem automatikus az indulás.
  18. Tudd, hogy mikor vannak fenn a követőid a Facebookon. Akkor posztolj, akkor hirdess, amikor van értelme!

Talán hallottad, hogy a Facebook nemrégiben megváltoztatta azt az algoritmust, ahogy a felhasználók falán megjelennek a posztok: előnyt ad a személyeknek, azaz az ismerősök, barátok posztjainak az oldalak posztjainak kárára. Hogy ez mit jelent?

Egyrészt

akkor leszel sikeres, ha olyan posztjaid vannak, amelyeket a követőid megosztanak, mert ezek organikusan elérik a követőid ismerőseit.

Másrészt

megfontolandó, hogy a személyes profilodon is megoszd az írással kapcsolatos gondolataidat, abban a reményben, hogy ismerőseid megosztják.

Harmadrészt,

ha még nem hirdetsz, akkor lehet, hogy most fogod majd megpróbálni. Mindenképp tájékozódj, mielőtt pénzt teszel a hirdetésekbe, mert sokat lehet rajta bukni!

Ha még nem olvastad, ajánlom a Könyvmarketing 1.0 – Hogyan építs fel működő könyvmarketing rendszert ingyenes eszközökkel? c. e-könyvemet!

Neked van plusz könyvmarketing tipped? Halljuk!

Ha még nem iratkoztál fel a hírlevelemre, kattints ide, hogy megkaphasd a legfrissebb híreket, értesülj az új blogcikkekről!

Megjegyzés hozzáfűzése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

2 hozzászólás “Megveszed a könyvem? – 18 könyvmarketing tipp Facebookra”