Lássuk tehát a könyvmarketinggel kapcsolatban elhangzott legjobb ötleteket:
- Mielőtt egy sort is írnál, gondolkozz azon, ki a célközönséged. Ez tulajdonképpen a könyvmarketing legelső kérdése, ez az alap. Kinek szeretnél írni? Ki fogja olvasni a műved? Csak akkor ülj le írni, ha ezt már pontosan tudod. Ez fogja befolyásolni a történeted hátterét, a szereplők jellemét, beszédstílusát. Ha szakkönyvet írsz, akkor a téma miatt a legeslegfontosabb, hogy ismerd, kinek is írsz, és az olvasóidnak mi a problémája.
- Mit mondana az olvasód a hátad mögött? Azért volt pocsék, mert…? Hozd elő ezt a könyvedben és válaszold meg!
- Kérdezd meg a blogolvasóidat, Facebook-rajongóidat, miről szeretnének hallani a könyvedben.
- Adj értéket, legyél eredeti.
- Az őszinteség a legfontosabb!
- Írj érthetően, fogalmazz tisztán.
- Ha az embereknek tetszik a könyved, el fogják olvasni a többit is.
- Mondd el, amikor könyvet írsz, mielőtt ráborítod az ismerőseidre, hogy „írtam egy könyvet”.
- Írj több könyvet: több könyv, több bevétel, főleg a nyugdíjas éveinkre. De ne írj túl sokat: szánj időt a könyvmarketingre is!
- Ha magánkiadásban utazol, vedd magad komolyan, ne csak félszívvel csináld, mert el fogsz bukni.
- Saját weboldalról is kell eladni, hiszen ezek a te ügyfeleid, a te olvasóid. Az eladási oldalon mutasd, hogy a könyv a Libriben, Bookline-on stb. is ott van.
- Legyen blogod, Facebook-oldalad, ahol a rajongóid megtalálnak. Ez az egyik legfontosabb könyvmarketing eszköz.
- Más weboldalakra is írj cikket, vendégblogot.
- A blogon gyűjtsd az olvasóid email-címét, de csakis érdekes tartalmat küldj, „vedd meg a könyvem” üzenetet ne.
- A feliratkozáskor adj ajándékot. Legjobb ajándék az ingyenes könyv, novella, mert csak az fog feliratkozni, akit ez érdekel.
- Az nem könyvmarketing, hogy kiteszed a könyvet a terjesztői oldalra és vársz.
- Magát a könyvszöveget is használd marketing célokra, például írd bele a weboldalad címét.
- Semmiképp ne kezdj Facebook-hirdetésbe, amíg nem tudod, hogy kell, mert óriási pénznyelő.
- Kérd meg a családot, barátokat, hogy olvassák el a könyved és írjanak róla értékelést.
- Azt a könyvet, ami jó, könnyebb eladni.
- A könyved címét, borítóját teszteld az olvasóközönségednél.
- Hagyd, hogy megismerjenek, közel érezhessék magukat hozzád.
- Lehetséges közönséget szerezni akkor is, ha még csak gondolkodsz a könyvíráson, és lehet könyvet írni akkor is, ha még nincsenek rajongóid. Talán jobb ötlet először megírni egy könyvet, népszerűsíteni, és erre alapozva kialakítani a rajongótábort.
- Amikor megjelenik a könyved, kampányolj. Ne csak egyszer írd ki a Facebookon, hogy megjelent, hanem mondjuk egy hónapig minden nap írj evvel kapcsolatban valamit.
- Toborozz segítőket, akik értékelést írnak, osztják a linket, ötleteket adnak.
- Írj jó marketingszöveget. (Marketingszövegnek nevezünk minden olyan betűt, aminek a feladata, hogy eladja a termékünket, szolgáltatásunkat.) Egy ilyen szöveg célja, hogy cselekvésre sarkallja az olvasót, mégpedig most azonnal!
- Fontos leírni, a te könyved mitől más.
+1: Az írás által nem leszel gazdag, csak elfoglalt.
Ha még nem iratkoztál fel a hírlevelemre, kattints ide, hogy megkaphasd a legfrissebb híreket, értesülj az új blogcikkekről!