Krisz Nadasi writes – Az írás a szenvedélyem. És az, hogy Te is legyél író!
Krisz Nadasi writes – Az írás a szenvedélyem. És az, hogy Te is legyél író!

Hogyan lehetsz sikeres mesekönyvíró? – Könyvmarketing interjú Arbeiter Anitával

Kőszegi-Arbeiter Anita neve ismerős lehet, ha óvodás kisgyermeked van, Anita ugyanis mesekönyveket ír – és ebből él. Őt kérdeztem a sikere titkáról!

Mikor jött az elhatározás, hogy gyermekkönyveket írj? 

Már főiskolás korom óta írok, főleg fantasy és thriller novellákat. A gyerekkönyvek a lányaim születésével kerültek az életembe, rengeteget meséltem nekik fejből. Ezeket a meséket annyira szerették, főleg a nagylányom, hogy minden este ezeket kérte. Le kellett írnom, hogy az édesapjuk is mesélhesse őket. Később már tudatosan nekik írtam mesét, mindig valamiről, ami éppen foglalkoztatta őket. 

Hány könyved jelent meg? 

Öt könyvem jelent meg eddig, négy saját és egy társszerzésben Csete Dórával (Lillen, a tünde). Először a Csenge tündérkertje – A tündérpalota jelent meg 2019 szeptemberében, két hónappal később pedig A főhős te vagy kaland-játék-mese. 2020 tavaszán Csenge tündérkertje folytatást kapott, nyáron pedig Szombathely meséje, a Fülöp, a strucc savariai kalandjai jelent meg.

Melyik a legsikeresebb könyved? 

Ez nehéz kérdés, a legjobban talán a kaland-játék-mesekönyvem, A főhős te vagy c. mesekönyv fogyott országos szinten, viszont Szombathelyen Fülöp, a strucc savariai kalandjai a legnépszerűbb. Ez a könyv kifejezetten a városnak készült, a városról szól, így helyi szinten ezt keresik a legtöbben. 

Arbeiter Anita meseíró

Mi alapján döntötted el, hogy a magánkiadást választod a hagyományos kiadó helyett? 

2019-ben részt vettem egy könyvkiadással foglalkozó konferencián, és annyi megerősítést és ötletet kaptam, ráadásul sok szakemberrel is megismerkedtem, hogy nem is volt kérdés, hogy a magánkiadással teszek egy próbát.

Főállású író és anya vagy. Hogyan alakult így? 

A könyvkiadás akkor jött az életembe, amikor a kisebbik lányom született, és annyira be is jött, hogy végül nem mentem vissza dolgozni. Most itthonról dolgozom, írok, adom ki a könyveket. Így sokkal több időt tölthetek a gyerekekkel, szabadabban is osztom be az időmet. A könyvkiadás mellett szövegírással is foglalkozom, így igazából a hobbimból élek, lényegében az írásból.

Hogyan zajlanak a mindennapjaid két gyermek mellett? Mikor van időd az írásra, mennyire nehéz megteremteni?

A nagylányom oviban, a kisebbik bölcsiben van hétköznap, így a délelőttök mindig írással telnek. Most, hogy többet vannak itthon a Covid miatt, főleg a délutánokat töltöm írással, amikor a párom is hazaér. Legjobban reggel, délelőtt szeretek írni, próbálom mindig úgy alakítani a napjaimat, hogy az írásra mindig jusson reggel egy kis idő.

A férjed hogyan támogat? Van otthon családi munkamegosztás? 

A férjem már az első pillanattól fogva támogatott, biztatott, hogy vágjunk bele. Egyrészt nagyon sokat segít a könyvkiadás munkálataiban, mert a tördelést sokszor ő végzi el a könyveken, több tanfolyamot is elvégzett a kedvemért emiatt. Másrészt abban is segít, hogy minél többet tanulhassak, vigyáz a lányokra, amíg én online vagy személyesen tanulom a marketing vagy az írás fortélyait. 

Munka- és időbeosztás is van, mivel ő is vállalkozó, így minden héten szabályos meetinget tartunk, mikor kinek hol van feladata. Másként nem is működne. Mindketten támogatjuk egymás karrierjét, szóval teljes összhangban alakítjuk a napokat. 

Arbeiter Anita: Csenge tündérkertje 2. rész

A vevőid többsége hogyan talál meg? Hirdetsz valahol? Google, Facebook, Instagram? 

A Facebook az első számú felületem marketingszempontból, sokszor hírdetek is, de a folyamatos új tartalomra helyezem a hangsúlyt. Az Instagrammal most ismerkedem, de lassan ott is állandóan jelen leszek. 

Mit tanácsolsz a meseíróknak? Hogyan jussanak el az olvasókhoz?

Az énmárkaépítés nagyon fontos. A kezdet mindig nehéz, hiszen az első mese megjelenésekor a legtöbben ismeretlenek vagyunk az olvasók számára. Érdemes az elején minél több bloggernek küldeni a mesekönyvből, és minél több olvasói véleményt kérni az ismerősöktől. Folyamatosan jelen kell lenni, a neten, a közösségben, ahol élünk, a gyermekrendezvényeken, hogy minél többen megismerhessenek minket. A Facebook és az Instagram ebben nagy segítség lehet, akár hirdetés nélkül is. 

Számos rendezvényen vettél részt a járványhelyzet előtt. Hogyan érintenek téged a változások? 

Csenge tündérkertje meseóra formájában több óvodába és rendezvényre eljutott, és Fülöp, a strucc is nagyon sokat nyomozott szerte Szombathelyen. Sajnos ezeket a programokat most fel kellett függesztenem, és teljesen áttenni mindent online felületre. Ennek ellenére azért nem állt meg az élet, tavaszra is számos nyomozást tervezünk, amit online és a városban sétálva lehet majd teljesíteni. 

Arbeiter Anita: A főhős te vagy

Milyen terveid vannak a következő évre?

Jelenleg két kézirat van készen, Fülöp, a strucc kap folytatást, most a könyvtárban kalandozik, illetve elkészült az első meseregényem is, Flórián és a tegolaváros titkai címmel. E-könyvben mindenképp megjelennek még tavasszal, úgy tervezem, hogy nyár elején már nyomtatva is megjelenhetnek.

Az e-könyveknek tervezek online könyvbemutatót, illetve egy olvasós kihívást. A nyomtatott könyvek is külön bemutatót kapnak majd, melyeket egy nagyobb gyerekrendezvénnyel is összekötünk. 

Ha a blogolvasóimnak egyetlen fontos tippet adhatnál csupán a könyvmarketingre, mi lenne az?

Legyen mindig koncepció. Mindegy, hogy milyen témáról van szó, legyen benne egy ötlet, ami köré felépítjük, az az egyedi stílus, ami miatt várni fogják az újabb és újabb nyereményjátékokat, kihívásokat és könyveket 🙂

Ha meséket írsz, gondolkozz el tehát azon: neked mi az egyedi ismertetőjeled? Honnan tudják az olvasók, hogy ez a te könyved? Sikeres könyvmarketinget kívánok a mesédhez!

Ha még nem iratkoztál fel a hírlevelemre, kattints ide, hogy megkaphasd a legfrissebb híreket, értesülj az új blogcikkekről!

Megjegyzés hozzáfűzése

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .