Krisz Nadasi writes – Az írás a szenvedélyem. És az, hogy Te is legyél író!

Hogyan működik ma a Colorcom magánkiadó?

Több mint egy éve írtam a Colorcomról, amikor megalakult. Akkor még kevés szerzőnek volt vele tapasztalata, azóta azonban (a honlap tanúsága szerint) 68 könyvet jelentettek meg. Időszerűnek éreztem egy újabb interjút egy Colorcomos szerzővel: Takács László válaszolt kérdéseimre, akinek L. J. Wesley néven jelent meg náluk „Egy űrállomás-takarító naplója” című könyve.

Hogyan találtad meg a kiadót?

2016 decemberében vettem fel a kapcsolatot a Colorcommal, ők voltak az első kiadó, aki visszajelzett. Január elején adtam le a kéziratot, március elején pedig megjelent a könyv.

A te könyvedet szerkesztették?

Amikor még én szerződtem, akkor a honlapjuk szerint szerkesztést is adtak a kéziratokhoz. Mint azonban később kiderült, a korrektúrát a grafikus csinálta, sajnos voltak is a könyvben hibák. A tördelésben is, méghozzá olyanok, amiket máig nem értem, hogy lehet elkövetni.

Szeretted volna a történetedet e-könyvben is kiadni?

Igen, de ebookot nem hagynak megjelentetni, akkor sem, ha én intézem.

Milyen marketingtámogatást kaptál?

 Nos, a kiadó könyvhétre, könyvfesztiválra nem megy, mert a főnök ebben sem hisz, annak ellenére sem, hogy az egyik szerzőjük kiment egy másik kiadó standjára, és több könyvet adott el, mint a cég webshopjából összesen… akár a mai napig nézve.
Marketing szempontjából értékelhetetlen a munkájuk, még segítség se igazán volt, sokszor meg sem osztották, amiket kértünk, például egy Facebookos nyereményjátékot – vagy csak akkor, amikor már mindegy volt.
Utána felvettek egy marketingest és rendeztek egy író-olvasó találkozót, amit annyira jól sikerült megrendezni, hogy csak az írók voltak ott, plusz egy blogger, hogy interjút készítsen. Ez a blogger ráadásul nem is könyves blogot vezetett, az interjújáról fél évig egy szót se hallottunk, de amúgy nem is ért semmit, nem emelte az eladási számokat.

A webshop jól működik?

A webshop nem biztonságos (azon túl, hogy sokszor nem működik, ahogy a nyilvántartó rendszer sem), ráadásul amikor jeleztük a problémát a tulajdonosnak, a válasza az volt, hogy „csak a böngésző gyártók túlaggódják”.

Emiatt bontottál velük szerződést?

Én akkor döntöttem a szerződésbontás mellett, amikor bezárták a szerzői Facebook-csoportot, mondván, ne legyenek duplán a kérdések: e-mailben és Facebookon is. Amit persze el lehetett volna kerülni, ha válaszolnak néha. Az írók szerint simán arról volt szó, hogy nem akarták, hogy a többi író lássa, ha valakinek problémája van.

Az egyik szerző mesélte, hogy fel akarta bontani a szerződését, többek közt arra hivatkozva, hogy grafikus korrektúrázott, illetve neki kérés és értesítés nélkül, kétszer is újratördelték a könyvét, amit fel is számoltak neki. Azt mondta, a bejelentéskor a főnök szó szerint kiabálni kezdett vele.

Én könnyen bontottam szerződést, mivel egyrészt már aláíráskor megszegték, másrészt mert szerződésszegés esetén csak szerződésbontás volt a következmény, nekem pedig éppen ez volt a célom.

Neked hány példánynál volt a nullpontod? Elérted? A jutalékodat kifizették?

50 példánynál volt a nullpont, ezt szerencsére sikerült gyorsan elérni. Teszem hozzá, nem tudom, miért volt ilyen sok, mivel előtte még azon örvendeztek, hogy keveset kell dolgozni a kéziratomon.

Jutalékfizetés alapesetben akkor történik, ha az összeg eléri a 10.000 ft-ot. A szerződésbontáskor megkaptam a bent lévő jutalékomat, nem volt ebből probléma.


Korábbi cikkemet a Colorcomról itt olvashatod, a Publio-Underground összehasonlító cikket itt, a saját könyvem kiadásáról itt írtam, a jegyzetfüzetek nyomtatásáról pedig itt. Az e-könyvkiadásról is ajánlom ezt a cikkemet általánosságban, a Publishdrive-val való kiadásról itt olvashatsz!

Ha Lacitól szeretnél kérdezni, kommentben megteheted!

Ha még nem iratkoztál fel a hírlevelemre, kattints ide, hogy megkaphasd a legfrissebb híreket, értesülj az új blogcikkekről!

Megjegyzés hozzáfűzése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

3 hozzászólás “Hogyan működik ma a Colorcom magánkiadó?”