Azt nyilván tudod, hogy a leggyakoribb karácsonyi ajándék a könyv. A karácsony ezért nagyon fontos a könyvkereskedők és kiadók, illetve az írók számára: ekkor van a legnagyobb bevételük. Finomkodhatunk, de így van: a könyvek közel 90%-át november végétől december 24-éig veszik a vásárlók.
Neked is van könyved?
Használd ki a karácsonyt!
Hogyan?
1) Találj ki egy karácsonyi promóciót!
Kezdd azzal a marketingkampányodat, hogy kitalálsz egy visszautasíthatatlan ajánlatot. Hogy mit?
- Add az e-könyvedet féláron!
- Add a nyomtatott könyvet és az e-könyvet csak a nyomtatott könyv áráért!
- Adj több könyvet különlegesen alacsony áron, ha csomagban veszi meg a látogató!
- Adj a könyved mellé ajándékot: karácsonyi könyvjelzőt, egy falat csokoládét (mondjuk egy Szamos marcipánszívet, egy Stühmer bonbont; bármi jó, ami kicsi, de exkluzív)!
- Add ingyen a díszcsomagolást: úgyis el kell küldened valamiben a könyvet, hát miért ne lenne a kinézete egyedi? (Én idén csudaszépen csomagolom a karácsonyi rendeléseket, nézd meg itt!)
- Adj 50%-os kupont egy másik író könyvéhez – azaz szövetkezz egy író barátoddal, és cseréljetek egymással kuponkódot. Ő is felajánlja a vásárlóinak, hogy kupont kapnak a te könyvedhez, és te is felajánlod a te olvasóidnak az ő könyvének kuponját. Összeillő könyveket válassz, például mind a kettő romantikus legyen, vagy mind a kettő krimi!
- Vagy tedd ingyenessé a szállítást!
2) Készíts karácsonyi termékeket!
A könyvedhez készíts olyan termékeket, amelyek kivételesen nem (csak) olvashatóak. Ismered például ezt a szolgáltatást? Hát mennyire buli, ha a könyved borítója köszön vissza a bögréről, ha az egyik különösen jól sikerült mondatodat nyomod tornazsákra? Ne habozz, nyiss galériát még ma, hogy az olvasóid megvehessék a termékeket karácsonyra!
Néhányat rendelj te magad is, és ajándékként is osztogasd el például az új feliratkozók, a december 6-áig rendelők közt!
3) Karácsonyi borítód van?
Akármikor is játszódik a történeted, karácsonyosíthatod!
Az e-könyvet a legegyszerűbb: fogd a borítód képét és tégy rá egy piros kört zöld szöveggel: „Karácsonyi vásár!” Ha télen játszódik a történeted, tervezz neki új borítót, amin a piros-zöld színpár dominál, és tegyél rá karácsonyi motívumokat! Less a legjobbaktól, nézd meg például az Amazon karácsonyi történeteinek borítóját!
Nyomtatott a könyved? Erre is tehetsz valódi matricát, a hobbiboltok már tele vannak karácsonyi mintás matricákkal, de a nagyobb üzletláncokban is rengeteget találsz, biztosan megleled a könyv stílusához illőt is.
4) Nem karácsonyi a történeted?
Írj hozzá egy karácsonyi novellát a főszereplőid karácsonyáról! Az e-könyvbe illeszd bele, a nyomtatott könyvhöz e-mailben küldd el egy szép karácsonyi háttérrel, pdf-ben!
Ha a könyvedet a karácsonyi bónusztörténettel reklámozod, olyan vásárló is megveszi, aki most egy nyári történetet nem szívesen tenne a kosarába.
5) Mindezt ne feledd el kommunikálni!
Ugyanis ha a vevők nem tudnak róla, akkor az olyan, mintha nem is lenne. És hogy hol tedd közzé az ajánlatodat?
- Küldd el a hírlevél-feliratkozóknak!
- Tedd közzé Facebookon!
- Írj róla blogbejegyzést!
- Oszd meg Facebookos csoportokban (olyanokban, ahol olvasók vannak, könyvekről szólnak, akár könyv adás-vételi csoportokban).
- Instagramon használd a #karácsony és #christmas stb. tageket (Facebookon sem árt)!
Ha neked is van ötleted, kommentben várjuk! Még több tippet pedig a Könyvmarketing 1.0-ban olvashatsz.
Stresszmentes karácsonyi marketinget kívánok!
Ha még nem iratkoztál fel a hírlevelemre, kattints ide, hogy megkaphasd a legfrissebb híreket, értesülj az új blogcikkekről!