Kiadókeresés
Az elmúlt hónapban ahhoz adtam ötleteket, hogyan javítsd a kéziratodat ahhoz, hogy leadható legyen – szerkesztőnek vagy kiadónak. Ha te hagyományos kiadónál szeretnél megjelenni, akkor a mai tippek neked szólnak!
Ha magánkiadásban jelensz meg, akkor is elolvashatod a mai cikket, hogy képben legyél, ám a te kéziratod most szerkesztőhöz kerül, és legalább egy hónapra hátradőlhetsz.
Az e havi cikkben konkrétan a kiadó azonosításához találsz tippeket, a következő hónapban kerül sorra a könyved címe és a szinopszis megírása, és majd utána érkezünk el oda, minek a birtokában pontosan hogyan is keresd fel a kiadót!
Hagyományos kiadóhoz szeretnéd beadni a javított kéziratodat?
Remek döntés. Ebben a cikkemben találod azt az átfogó stratégiát, amire szükséged van, erre készülj fel! Amit különösen ajánlok most, az a 2. pont: ennek alapján készítsd el a prioritási listádat, mely 10 kiadónak, milyen sorrendben fogod elküldeni a kéziratot.
Ez lesz e hónapban a feladatod!
Melyik hagyományos könyvkiadó legyen az a tíz, akinek leadod majd a kéziratod?
Ebben is szeretnék segíteni!
Először is íme egy gyűjtemény kiadók neveivel. Ezeket a könyvkiadókat ajánlom kezdő íróknak.
A lenti hagyományos kiadókkal készítettünk interjút:
Hagyományos- vagy magánkiadó?
Fontos, hogy legyél vele tisztában, a választott kiadó valóban hagyományos kiadó-e! Ha olyan válaszlevelet kapsz, amely szerint a kéziratod csodás, de a kiadó most nem tudja épp finanszírozni. ám ha fizetsz ennyi meg annyi pénzt, akkor természetesen megjelenhet, ott gyulladjon ki egy piros figyelmeztető jelzés!
Kettő dologra figyelj. Az egyik, hogy vannak olyan kiadók, amelyeknek külföldi a székhelye és webshopja, mint például a Novum Publishing.
Ha külföldi a könyvkiadó, mindenképp olvasd el ezt a cikket, nehogy csapdába ess.
A másik, hogy itthon is vannak olyan kiadók, amelyek eleve pénzt kérnek a megjelenésért, és van, aki tisztességes, de sajnos nem mindenki.
A két legismertebb magánkiadó egy kézben van, a Publióról és az Undergroundról itt találsz egy cikket.
Sajnos hallottam furcsaságokat az ATP (vagyis Arte Tenebrarum) kiadóról is, mindenesetre velük is készítettem még évekkel ezelőtt interjút, amikor nem kértek pénzt a kiadásért. Ezt itt találod.
Jellemzően költséghozzájárulást kérnek a kiadásért az alábbi kiadók:
Ahogy időnk engedi, további kiadós interjúkat is közlünk majd a blogon, érdemes figyelned a kiadók címkét!
“Krisz, te ajánlod a hagyományos kiadókat?”
Kétségeid vannak? Biztos vagyok benne, hogy úgy érzed, még a csapból is az folyik, hogy a magánkiadás a jó, az a kifizetődő, úgy lesz bevételed. És hogy mi az igazság? Nos, egy nagyon jól megírt, jó könyv valóban sok bevételt hozhat, ha a marketingje is rendben van. De ez rengeteg időbe és elég sok pénzbe kerül. Ha te ódzkodsz a magánkiadástól, netalántán kifejezetten az a vágyad, hogy hagyományos kiadónál jelenjen meg a könyved, akkor ne hagyd, hogy erről bárki is lebeszéljen! Tökéletesítsd az anyagot, plusz fogadd meg a tanácsaimat a kéziratleadással kapcsolatban! Váltsd valóra az álmod!
Ehhez aztán a havi házi feladatod tehát a tíz legszimpatikusabb kiadó azonosítása abban a zsánerben, amelyben írsz. A megkeresésük a helyesen formázott kézirat és egyéb csatolmányok küldésével történik majd, amihez a cikksorozat következő részeiben további részletes segítséget adok!
Ne feledd, ha kiadóhoz szeretnéd leadni a kéziratod, fontos, hogy minél jobb legyen. Ha lektori véleményt szeretnél rá kérni tőlem, írj nekem még ma! Itt találsz infót a véleményezésről!
Ha még nem iratkoztál fel a hírlevelemre, kattints ide, hogy megkaphasd a legfrissebb híreket, értesülj az új blogcikkekről! Ha tanfolyam érdekel, kattints ide, ha pedig a kéziratodra szeretnél véleményt vagy szerkesztést kérni, ezen az oldalon találsz több infót.
Az ‘Add ki a könyved 2022-ben a KNW blog segítségével!’ sorozat további részei:
1. rész: Tervezés – hogyan lesz a kéziratomból kiadott könyv?
2. rész: Kézirat szerkesztése, véleményezése
3. rész: A kézirat javítása
5. rész: A könyvcím és a szinopszis
6. rész: A kézirat formátuma és leadása
7. rész: A jó borító
8. rész: A könyved legeleje és a legvége
9. rész: Kiadás előtt ellenőrizd
10. rész: 5 marketingtipp a könyved kiadása előtt
11. rész: Nyomdakeresés, könyvnyomtatás
12. rész: A könyv terjesztése